Tvivel

Idag har den lyriska känslan övergått till tvivel. Tvivel på mig själv. Tvivel på allt och alla. JAg vet att jag egentligen borde gå en lång promenad, njuta av höstsolen, dricka mitt eftermiddagste i trädgården. Men jag ligger i soffan istället, tittar på meningslös tv, ser hur änglatofflorna sprider sig i huset, hur disken tar över i köket. Men jag gör inget. Jag ignorerar det, jag får dåligt samvete. Så spelar jag min roll, min martyrroll. Hon med dåligt samvete. Istället för att säga till mig själv: Sara, du är bra!

Jag förbannar som vanligt min duktighet, min förmåga att hela tiden nedvärdera mig själv. Min förmåga att jag måste vara bäst och duktigast. Men idag är känslan nästan den motsatta. Jag känner mig liten, oduktig och okapabel att genomföra minsta lilla grej.

Kristian Valens vackra låt är helt klart representativ för mina känslostormar.

/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0