Det är liksom alldeles galet!

Jag vaknar,  slår en blick på klockan, tänker: ah, en timma och femton tills jag ska vara på jobbet. Skönt! Jag hinner äta frulle, klä på mig och dra. Funderar över varför inget av barnen väckt mig. Gabriel sover gott brevid mig i sängen.
Jag tar på mig morgonrocken, tassar ned i köket. Slår på kaffet, dukar fram och kastar mackorna i brödrosten och medan de rostas går jag för att hämta in min tidning. Jag slår mig ned vid köksbordet och hinner lagom ta första tuggan på mackan innan telefonen ringer. Förbannade helvetes skit tänker jag, nu vaknar ungarna.
Skyddat nummer står det på presentatören. Vad vill jobbet tänker jag snabbt? Det är ju Nikkie som är jour!
Jag svara, med en uns av tjurighet: ja det är Sara....
- Hej det är A, sköterska på barn. Jag undrar bara om du är pågång för jag har en patient som inte mår så bra....
- Jag kommer till nio precis som van.......fan....
Just då slår det mig, fan det var idag man ställer om klockan! PISS! Så istället för att äta en lugn frukost blev det mackan i handen, kaffet i termosmugg och håret på ända.
23min senare kliver jag in i fikarummet. Undersköterskorna och sjuksköterskorna som jobbar helg sitter där och fikar. De skrattar vid åsynen av mig.
- Hahaha säger A! Du glömde ställa om klockan! Ändå så sa C igår att han skulle sms:a dig och påminna.
Jag tittar på min telefon och mycket riktigt, min kära kollega har sms:at mig.
"Tja, hoppas att du haft en skön lördag. Jag tänkte bara påminna om att det är sommartid i morgon så kom inte försent. Gissar att inte är så popis!//Cia"

Haha, det var gårdagens bästa skratt och framförallt dagens bästa skratt. Idag på morgonmötet satt jag där med min kaffekopp och mitt anteckningsblock när min chef säger: Jaha och gör nu inte som Sara gjorde igår, glömma bort att det är sommartid!!!!

Förvirrad, jag??? Nej vad menar ni??
Tack för att ni fortfarande läser!
//Sassa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0