God Jul!

Vill bara hälsa alla fina vänner, nära och kära en riktigt fina och god jul. Här var det som vanligt fullt ös medvetslös på julafton. Vi var 15 vuxna och 10 barn i vårt hus. Trångt som satan men attans mysigt faktiskt. Det var fyra av mina syskon med två respektive, mina föräldrar, Gabriels ex med sambo, Peter och Annika (fredriks föräldrar). Så alla tokiga ungar där finastina var äldst och lillfnurpan yngst. Helt galet att den kombinationen av människor faktiskt kan komma överrens. Att Gabrielsex och Fredriks mamma har mer gemensamt än vad man kan tro vi första anblicken.
Barnen spexade, sjöng julsånnger och lillfnurpan var allas ögonsten. Jag kände mig som i en bubbla. Gick mest runt med henne på armen, försökte hjälpa till men alla bara körde iväg mig från köket. Skönt på sitt eget lilla vis.

Vi fnittrade ganska långt in på natten och Annika fick tillslut ett ryck och skrev en drös med tänkbara namn till fnurpan på små papperslappar. Ner med dem i en skål, röra om och sedan var det bara att dra. Kombinationen blev kanske inte helt bra, men jag tror det gav oss en idé. En idé om att faktiskt bestämma oss snart.
Hon heter olika saker olika veckor, vi prövar men inget passar sämre eller bättre än något annat. Kanske snarare inget passar alls. Men jag tror att mycket handlar om att faktiskt försöka hitta en balans i livet och acceptera att hon lever, att jag överlevde förlossning etc.

Många fina kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som en mycket spännande blandning av människor som faktiskt betyder mycket för dig.

Trots allt...

Ha nu en fortsatt trevlig julhelg och passa på att njut! Tänk inte så mycket på lillfnurpans namn, det kommer när det kommer...

Kram

2010-12-25 @ 17:19:33
Postat av: Maria

God jul till er också! Det låter härligt med så mycket folk hemma, hos oss var vi... 8 vuxna, ett barn, en hund och en katt. Och än en gång, stort grattis till lillfnurpan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0