Skriva böcker

Skriva en bok om det som hänt, om det jag gått igenom? Jag har fått förslaget från flera håll, i kommentarer här, från vänner, bekanta och familj. Men jag vet inte. Jag funderar på saken, funderar på vad det skulle leda till, egentligen. För jag menar, det måste ju leda någonstans, vart leder boken? Vad bidrar den med till världen?
Eller är det så att jag är så skadad av all forskning och av den medicinska världen, allt måste ha ett syfte, allt måste ta oss framåt och allt måste bidra med något nytt. Är det så? Är det kanske mitt liv som förs framåt av att skriva en bok om det som är? Eller skulle det vara för att hjälpa andra i samma sitaution? Jag vet inte, jag har ingen aning.

Sen kommer vi till det där med svenskheten och jantelagen, amen, jag är väl inte mer än alla andra, ingen vill väl läsa om mitt liv heller, jag är väl inte så speciell. Men det är kanske dags för den präktiga, duktiga, och politiskt korrekta Sara att försvinna och för att ge plats åt den andra Sara. Sara som inte bryr sig om vad andra anser är rätt och fel, Sara som inser att det liv som hon levt de senaste  2åren inte är något som hör till det vanliga.
Jag funderar, en bok, varför inte? Eller kanske en bok med flera berättelser, en bok tillsammans med andra i samma situation. En bok om total ensamhet, hjälplöshet och sorg. Eller en bok om glädje, lycka?
Svårt? För livet har båda sidor, livet är inte bara mörker, livet är ljust, eller kanske ljusare ibland och svartare ibland.

Älskar vårvärmen, ljuset, fåglarna och nysningarna (pollen). Har jobbat sista dagen denna veckan, tagit ut en extra dag ledigt i morgon så då ska det städas, fejas, putsas och fnulas i trädgården. Barnen får vara på dagis, jag behöver tid för mig själv. Rå om min trötta själ med ordentligt fysiskt arbete. Hjärnan behöver sluta tänka.
Sen på torsdag kommer barnens farmor, farfar, mina föräldrar, flera av mina syskon, med familjer och framförallt, jag får träffa brorsans tvillingar Freja och Siri. Ska bli fantastiskt. Det ska påsklunchas, påskkärringsklä barn, påskäggletas, skrattas, ätas massor av mat, gråtas och kanske tom dansas lite. Jag gillar det, att ha en stor familj som gärna umgås. En familj där alla får vara som de är och en familj där alla är välkomna. Jag har en sak jag ska göra på söndag, som jag väntat länge på, en sak som gör mig fnissig som en fjortonåroing, glad, rädd och fullkomligt panikslagen.
Tills dess måste jag hålla huvudet kallt som Eddie (i Viveka Lärns böcker) säger och ha is i magen.

// Sara

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja varför ska du skriva.. För att jag skulle köpa din bok. haha.. Nä men du skriver bra, det är en anledning. Men du ska ha lusten att skriva också. Du ska skriva för att dina barn nån gång ska kunna gå tillbaka och känna, förstå, nudda vid tiden som är nu. Du ska skriva för att andra ska förstå varför du (och andra i din situation) då och då blir knäpp ;-) och inte orkar. Ja jag kan komma på en massa anledningar till varför du ska skriva. Men tillslut så handlar det om att du ska vilja bevara minnet av hur allt och att du ska ha glädjen i att skriva. Vad du än gör.. Glöm inte att spara och skriva ut det du skriver här. Kan alltid va bra att ha..



Orkade du läsa hit.. haha.. Kram Jenny =)

2009-04-07 @ 20:07:01
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Tess82

Jag skulle också köpa din bok. Om viljan och lusten finns där så varför inte. Tror också att dina barn skulle uppskatta det när de blir äldre. Sen finns det ju andra i din situation eller liknande situation som säkert skulle finna styrka i att läsa om din situation.

2009-04-08 @ 12:56:24
URL: http://snicksnack.pointblog.se
Postat av: Sis D

Alskade syster S!

Jag skulle alska att lasa din bok, det vet du! Kom igen, sluta vara sa satans praktig jamt. Sluta vara sa: det maste leda nagon vart. Allt behover inte leda ngnstans, det behover bara vara! Sa det sa!

Tanker en massa pa dig nu sahar i pasktider, saknar er alla, det vet du. Mest spand ar jag pa att hora pa vad du har att beratta, fast iof jag har anat lange nu. Kom ut ur skapet nu!

Kisses and huges!

//Sis D

2009-04-10 @ 19:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0