Morsans dag!

Jag slogs när jag kl 04 väckts av att sirenen (Hedvig) satt ingång att det är morsdag, samt att maj har varit en JÄVLA SKITMÅNAD.
Min födelsedag, hans födelsedag, vår bröllopsdag, morsdag och så. Men endå, det har varit en bra månad.

JAg fick en skiva på posten i fredags utan avsändare, utan brev. Ovanpå den hembrända skivan stod det:
Tribute to Sara, the best mother in the world.
Jag slog på skivan, den var fylld av bra musik. Massa Ray charles, Duke Ellington, Glen Miller, Count Basie, lite Frank sinatra osv. Sista spåret var raspigt, en gammal goding, it dont't mean a thing med Ella. Såååååå underbar. jag bara rös, längtade tillbaka till gamla tider, tider i ett storband, tider med bästa vännen framför micken,
tider med Fredrik.
Jag gissar, på handstilen på skivan och på musiken att min käraste bror Josh varit i farten. Tack tack, jag vet att du läser här så.
En fråga, i mitten finns ett långt spår, skulle gissa att det är Count Basie som spelar, med blandade bra storbands låtar, vad heter första låten??? (går nått i stil med laaa lalalaa) En Glen Miller låt tror jag. Jag blir snart galen, jag kommer inte på....
Jag har spelat den själv, en underbar hornstömma.

KRam från Sara

Kommentarer
Postat av: Brother!

Fan, du kom på mig. jag som försökte skriva så att du inte skulle känna igen handstilen. Jag skulle med andra ord, bara lagt en datorskriven lapp. hmhm
Ja du har rätt det är Count Basie, big BAnd sounds heter det. Första låten är mycket riktigt en Glen Miller. Vi spelade den i storbandet när vi gick på gymnasiet. Du vet, nattlig
gul ost sångarhyllning.
Pussa barnen från mig och tala om för dig själv att du är världens bästa
Kram
// Joshisen

2008-05-25 @ 11:49:08
Postat av: Pia

Så du spelar horn? Har du spelat i storband?
Själv spelar jag flöjt i en musikkår.

2008-05-29 @ 20:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0