Kana

Jag har ingen ork att skriva, har inte speciellt mycket ork alls. Min mamma har varit här under veckan, åkte hem igår, på fredag kommer min pappa, det ska bli trevligt, det var länge sedan vi sågs. Förhoppningsvis blir det bra väder, det har varit skönt med värme och sol måste jag säga, trots att jag har skaffat mig en bondbränna som inte är av denna värld. Men för en rödlätt blekfis som mig går min rödlätta hudton snart över i bleklila igen....

Jag inser verkligen hur mycket jag inte hinner om dagarna, huset ser ut som jag vet inte vad, jag är glad om jag kommer med barnen till dagis i lagom tid.
Men de förstår så bra på dagis, de är verkligen helt underbara, jag vet inte hur jag ska kunna tacka dem. De är min räddning alla dagar ungefär

En sak till, jag har världens goaste ungar, de har verkligen förgyllt en tung dag, med skratt, blöta pussar och en massa kramar.
Jag var på BVC med Hilja härromdagen, det var nån rutinkontroll för allergierna, men eftersom vi har missat 18mån kontrollen så slog de ihop det. De frågar om hon kan säga 10ord, jag flinar lite och säger som det är, att hon kan säga hela meningar. De tror mig inte, förns Hilja kommer gående med ett kramdjur i handen och säger:
Inte pata tanten mea, gå o åka kana* (det finns en plastruschkana på bvc).
Bvc-tanten såg mycket förvånad ut, jag skrattade gott åt henne. hehe Men sån är hon min lilla Hilja. Pratglad och mer vild än tam.

Imorgon är det dax för nytt besök hos psykologerna, vi får väl se vad det ger.....

//Sassa

*Hiljas ordlista
pata=prata
tanten=bvc sköterskan
mea=mera
kana=ruschkana

Kommentarer
Postat av: Pia

Här ser huset också ut som jag vet inte vad, trots att vi är två vuxna och "bara" 3 barn. Hur ska du kunna hinna med allt?!
Otroligt vad duktig Hilja är på att prata!

2008-05-12 @ 18:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0