Elektriska bananer

Lukas kom till mig igår, sa: mamma nu när jag kan cykla måste jag kunna läsa. Sen skickar mormor brev till mig som jag vill läsa själv, de innehåller hemlisar.
Jag tittade på honom med förundrade ögon och tänkte: men herregud unge du är bara fyra. Sen slog det mig HAN PRATAR!!!!!
Han har pratat hela dagen igår och idag. Det lossnar nu!
JAg vet jag ska inte ta ut segern i förväg. MEn jag gjorde små test idag, frågade, han svarade. Så jag överöste honom med pussar, kramade honom hår och länge samt grät en tår. Han frågade förståss varför jag grät och pussade på honom.
Jag svarade som det var, att jag är så himla glad att han pratar. Han skrattade och deklarerade att jag är töntig.
Då kunde jag inte hålla mig längre utan stora skrattet bröt ut. Hehe
Lukas bara skakade på huvudet och gick iväg och dansade till electric banana band.

Han har likt jag upptäckt hur bra youtube är. Han har kikat på Electric bananband hela morgon. Jag har sjungit på bananlåten som min mamma alltid sjöng för mig.
"För dom har inga bananer, inga bananer idag
Dom har fågelfrö, våfflor och skära små tofflor
och gurkor av alla slag.
Dom har fula gul tulpaner och vantar till indianer
Men dom har ingen bananer, inga bananer idag."
Jag har försökt hitta vad den heter, men inte lyckats Lukas undrar nämligen vad det är för en konstig sång hans mamma sjunger på....

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra dag! ♥

2008-05-24 @ 09:07:06
URL: http://wlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0