Kräks

Usch säger jag bara, det har varit ett helvetiskt dygn. Hedvig, eller Hävvivv som Hilja säger, började kräkas ordentligt i fredags, det fortsatte iger och så åkte sonden på sniskan och jag vågade inte sätta en ny, trots att det egentlkigen inte är så svårt. Men det är sånt man helst inte vill göra på sina egna barn hehe. Fegis Sara.
Så efter lite telefonkonsultation hamnade vi på neo igen, de satte dit nya sonder och satte dropp på Hedvig, för att hon skulle få nån slags näring. Men det hade nog inte behövts, för hon slutade kräkas, undra om det var för att sonden åkt på sne eller nått, och är tillbaka i sitt gamla vanliga jag igen.
Men endå, det är inte skoj när de kräks sådär.

Dessutom, måste jag nog erkänna, alla ingrepp är enkla förutom de kirurgen själv ska genomgå...... Det stämmer även för mig och för barnen, det är pice of cake att sätta en sond på ett okänt barn, men på sitt eget. Ja sen är jag en ÄKTA hönsmamma, pipplig, nej inte riktigt, fel, snarare noggran och orolig, kanske med rätta.

Ja en sak som slagit mig, jag åker ALDRIG förbi där olyckan skedde, jag tar alltid en annan väg, för det går, men det blir alltid lite längre till dagis, men jag kan inte. Det går inte att åka förbi, det smärtar till i hjärtat varje gång, tårarna rinner och jag mår illa. Nej det utsätter jag mig inte för.
Ja han blev ihjälkörd på en sträcka med dålig sikt, smal väg och ja alla kör alldeles för fort. Tror ni inte att de sänkte hastigheten efter olyckan och har planer på att lägga om vägen....
Varför nu?????

//Sara


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju klart.. så gör dom alltid. Det är så jäkla hemskt att en sån olycka ska till. Här va det en tvillingpojke på 15 år (tror han va 15) som kom körnades på en moppe och blev påkörd av tåget. Efter det så gjorde dom äntligen om, så att man inte körde över spåret. Det är så hemskt att en olycka ska till.

2008-03-03 @ 10:16:38
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Ida

Läste en bok, den heter jag saknar dig jag saknar dig, en sann historia om en tvilling som blev påkörd och dödad vid ett vägavsnitt som man redan innan visste var dåligt. Efter planerades aktioner, men så dags då... Jag förstår att du inte åker den vägen.

2008-03-06 @ 19:28:23
URL: http://tonyhill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0