Ett delikat i-lands problem

Halleluja vad jag verkligen älskar de där dagisbacillerna, 2 dagar krävdes det innan hela familjen ligger däckad. Lukas har öroninflammation, Hilja snorar och har feber, och jag låter som en strypt gamhals, har feber och huvudvärk like hel. En utsökt kombination måste jag säga.

Dessutom blir det som en ond cirkel, de är gnälliga, jag är trött, önskar att de kundefå vara på dagis ett par timmar för att jag ska hinna sova, städa, handla osv. För det går inte som läget är nu.
Ja det är nästan skrattretande att försöka handla med en 3,5åring och en 1åring. 1åringen vill gå själv, illvrålar om hon måste sitta i kundvagnen. Lukas vill spring aomkring som han vill, vägrar att följa med mig, skriker om han inte får som han vill, trotsar och är sådär 3års besvärlig ni vet.
Kombinationen blir värsta tänkbara måste jag säga. För trycker man ned Hilja i kundvagnen, vilket egentligen är omöjligt då jag helst inte ska lyfta för magens skull, kan jag inte ränna runt efter Lukas eftersom jag inte kan lämna vagnen utan uppsyn. Trycker jag ned båda i vagnen, blir den dels för tung för att köra, det får inte plats nån mat och båda vrålar som stuckna grisar. Får Hilja gå brevid finns det inte en chans att jag hinner med i Lukas tempo.
Ni kan tycka att det låter konstigt. Men tänk er, en smidig 3,5åring, snabb som en vessla, med jordens energi mot en tvillinggravid valross med ben som är elefantstora och med en smidighet som ett kylskåp med ryggskott... Ja ni ser själva, jag har inte en chans.
Lukas orkar jag dessutom inte lyfta så han får gå själv, dvs han kutar iväg även om jag säger: nu håller du i vagnen, så smiter han. Ja tvingar jag honom att hålla mig i handen, vägrar han gå frammåt och sätter sig ner och tjurar och illvrålar.
Har jag båda mina huliganer lösa så hinner de bita 3 tanter i handen, springa ned 4 gubbar, kuta till godis hyllan 11gr och äta godis innan jag ens har fått fatt på en kundvagn. Så det är också helt uteslutet....
Ett delikat i-landsproblem måste jag säga. Förr var den effektivaste lösningen för att få Lukas nått sånär resonlig att göra precis som han gör, dvs sätta sig på golvet och illvråla. Det brukar hjälpa. Men nu, ner kommer jag, men inte upp. Hahaha det är helt omöjligt att handla med mina huliganer.

Men det är tur att jag har så ofantligt underbara grannar och vänner, som inser problemet och antingen tar hand om huliganerna eller handlar åt mig. Utan er skulle jag inte klara mig.


Jag läser trötta farsans blogg, skrattar åt hans tvättråd, och måste erkänna att det inte bara är karlar som tvättar som han, även vissa kvinnor haha. Fast det är inte riktigt lika illa som han besriver det, jag sorterar lite mer, men jag har aldrig förstått varför man måste tvätta orange, gult och ljusgrönt för sig, nej nej in'mät i maskinen, i med tvättmedel och kör på 40grader. Tjollahopp så är allt klart!

Nu ska jag tröka i mig en kanna the, äta en halstablett och trycka i mig en ipren och två alvedon.Det gör susen för den förkylda och trötta mamman,

Massor av kramar till er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0