Lukas tankar.

Sorry, det har bara krånglat med datorer, blogg och internet. (nått pulver hade grävt av bredbandskabeln en bit bort där de bygger nya hus)
Igår var det sång, paket och tårta som gällde. Lukas fyllde 4...
Min stora grabb, hehehe han är så söt och klok. Han tittade igår när vi satt alla 5 i sängen (eller ja satt och satt men ni förstår) på mig och sa: mamma nu när jag är fura år dååå måste jag kunna simma.
Jaha tänkte jag varför?
Vet ni varför?
jo för farfar hade sagt för ett tag sen att om man kan simma får man köra båten (jag tror inte riktigt det var så Peter sa men endå) och sen så får man gå på bryggan faktiskt utan att nån håller i en. Sen vet ni vad största anledningen var??? JO att jag inte skulle behöva ha med armpuffarna hela tiden, så då blev det en sak mindre att glömma.
Uuuh jag grät inte, utan kramade honom och frågade om han tycker att jag glömmer mycket. Han nickade och sa att jag faktiskt glömt hans skor, galonisar och vantar på dagis TVÅ gånger den här veckan (förra veckan men endå). SÅ nu har vi en pakt han och jag.... Jag ska komma ihåg hans saker mot att han påmminner mig och så ska han coh jag gå och simma.
Ja jag vet inte hur det ska gå till me det lööööser sig säkert.
Får väl låna grannens badkar vid problem (de har ett stort som han säkert kan simma i)
Ja sen får det blir bad i sjön i sommar. Jag skulle tro att både farmor Annika och farfar Peter hjälper till att lära ut hur man simmar.
För till gå till simhallen med tvillingar, en 1,5åring och en 4åring, det GÖÖÖÖÖR man inte.

Hehe nu ska jag nog göra käk till mina vildbasar....
Jo just det, lite skryt, Elias håller upp huvudet riktigt bra när han ligger ned. Duktig kille.

Hedvig hon ler och skrattar mest hela tiden.

// Sara


Kommentarer
Postat av: Jenny

Just nu önskade jag att du bodde här i närheten. Då hade jag tagit din och min fyraåring och gått och simmat. Min grabb älskar simskolan!! Däe får man ju simma med kläderna på ibland.. haha.. Nä dom är bra kloka dom små. Vi pratade just om det igår på förskolan. Man borde lyssna mer på vad dom små har att säga, för då skulle nog många vuxenproblem försvinna. Lycka till med simmandet.. =) Jenny

2008-04-03 @ 09:11:30
URL: http://jennytussan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0