snön tuut!

ÅÅh igår var en så härlig dag, vi var ute alla tre i pulkabacken åkte pulka, skrattade och rullade runt i snön. Vi åt smörgåsar och drack varm choklad, mums för magen. Min tanke var idag att vi skulle ge oss ut på promenad i skogen, leka i snön och ha det skönt den första helgen på riktigt länge som vi är ensama bara jag och barnen.
Men den planeringen sket sig, det ösregnar.
Vi gosade i sängen länge i morse, pallrade sen oss upp, hilja kom springande när jag var på toa
    Hilja: mamma, mamma, puka*!
    Mamman: Vill du åka pulka?
    H: jaaa
    M: Men gumman snön har regnat bort, då går det inte att åka pulka
    H: ilja vill puka
    M: Men gumman det går inte, snön är borta. Hilja ser uppgivet på mig, prutar med underläppen
    H: Näää snön tuut. (Hon rycker på axlarna och håller ut händerna) Fy snö!
    Mamman skrattar och gosar med Hilja, Hilja suckar teatraliskt

Gud vilka underbara barn jag har. Man blir så glad av dem, herregud.
Ja idag blir det nog pippikaksbak (lukasord), med julmusik och mys.
Härligt!

Ta hand om er, skratta och kramas


*Hiljas ordlista:
puka=pulka
tut=slut
ilja=Hilja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0