Fredriks dag!

Idag är det Fredriks dag! usch tanken finns där, malande, tyngden i brösten, knuten i magen.
Varför, varför varför??????
Jag har pratat med pappa, grattat på farsdag, han tackade och sa att han saknade mig. Jag saknar honom också, hans varma famn, hans roliga påhitt och hans skratt.
Jag ringde till den riktiga pappan, han tackade och sa att han saknar mig...... Jag vet inte om jag saknar honom egentligen, för han behövs inte. Han har bara varit som nån avlägsen farbror eller nått. Men jag vet inte....

En sak är säker, det är dessa dagar som smärtar, de där dagarna man ska vara tillsammans som en familj, då man ska ha varandra, det är då jag bara vill gräva ned mig i sängen och gråta.
Jag bävar inför jul, jag vill inte, hur ska det gå? Hur ska jag orkar? Vart ska jag ta vägen? Hem till Frdriskföräldrar, aldrig det går inte...
Hem till mamma och pappa, kanske kan funka, men orkar jag??? Själv, aldrig, det går inte, jag vill inte......

ÅÅÅH ge mig kraft, tid och ork för att gör anågot med barnen idag, vi ahde en härlig dag i pulkabacken igår, men idag orkar jag inte. Jag känner mig som världens sämsta mamma.......

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0