Sara dagen

Sara dagen idag, Mamma förklarade för Lukas att jag hade namnsdag idag, och jag fick en teckning. En vacker prinsessa med gullockigt hår, vacker klänning och krona. Det är du mamma fick jag som förklaring.
Älskade barn...
Jag minns mina barndoms Sara dagar, då åt man våfflor med grädde och hallon, man skrattade och man badade. Men idag det har varken serverats våfflor eller nyplockade hallon.
Det har bara serverats tårar, sorg och ensamhet

Jag har verkligen inte orkat nått, lämnade barnen till mamma och åkte till jobbet en sväng. Gick upp på barn, svart i ögonen, försökte visa mig stark och skriva de där sista journalanteckningarna jag glömt, lägga ihop sakerna på mitt skrivbord osv. Ja det smärtar så att inse att jag inte lär få jobba på ett halvår minst. Åååh jag vill, jag vill tillbaka.
Jag vill sitta med ögonen djupt i röntgen bilder, jämföra tillväxt på tumörer, jag vill göra något annat i livet...
Men nu, jag möttes av en massa varma famnar och ett: vi saknar dig en massa!
Skönt att de finns.
Jag plockade med mig mina böcker om hur man pratar med barn om sorg, om sorgebearbetning se om jag kan komma på nått sätt att prata med Lukas. Men jag vet inte. Eller själv bearbeta sorgen. Ja Ulla-Carin Lindqvist skriver i sin bok ro utan åror, de innersta sorgen kan man bara bearbeta själv.... Vilket är så sant, klok kvinna.

Jag lyssnar på Sofia Karlsson.....

"Säg herr president, om ni har tid att svara
säg kunde ni förklara det onda som har hänt?"

Säg, jag har sockning i hjärnan, jag vill ha mer bra musik att ha på begravningen, hjälp mig?

Dagens: Även mörka nätter fylls ju av en dag....


// Sassa


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej vännen! Grattis på Sara-dagen! Läser din blogg varje dag och önskar så att jag kunde hjälpa...
Tänkte på det här med musik, det finns en jättevacker sång som heter "Av längtan till dig" som Cajsa-Stina Åkerström sjunger. Vet ju inte om vi har riktigt samma musiksmak,men tänkte att det kunde va nåt i alla fall.
Ta hand om dig och dina små nu!
Kramar!

2007-07-19 @ 22:13:30
URL: http://www.newsfromthecloset.blogg.se
Postat av: Linnea

Läste Joannas blogg dagen efter det hemska hänt och har sedan haft svårt att få ur er tragedi ur min hjärna...
Hörde en låt på måndagen som bara kändes sååå aktuell tycker jag. Det är en Mauro Scocco låt som heter "när det otänkbara händer". Har du en mejl så kan jag skicka låten till dej om du vill.
Tänkte på dej då direkt, men ville inte "pracka" på något, men som sagt. Om du fortfarande letar musik så kan jag rekomendera den. Sen tycker jag att Evert Tubes "Nocturne" (sov på min arm) Alltid är sååå fin på begravningar. Det finns även en psalm som heter "Var inte rädd" som är jättefin.
Önskar det fanns något jag kunde göra...

2007-07-21 @ 11:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0