Vänner!

Jag hittade mina lådor imed vhs:er med inspelade vänneravsnitt, jag satte i dem i videon, tog fram godisskålen, njöt av lugn och ro.Vänner är så himla dåligt att det nästan blir bra. Jag menar bara: I'm gonna live with a boy!
Så vackert och klockrent hi
 Mamma var med Hilja och handlade, Lukas hos grannen. Så härligt att he hela huset för sig själv. För första gången sen Fredrik dog njuter jag av ensamheten. Något jag egentligen alltid har gjort.
Ja ikväll kommer pappa och de två minsta syskonen, så härligt att få träffa dem, få nån att snacka skit med och framförallt ett par extra händer. Jag slipper bära....

Jag masade mig iväg till bästaste vännen idag, med en flaska glögg, choklad och ett: tack för att du finns. Jag insåg när hon öppnade att jag inte tagit hand om mina vänner. Nej, jag har snarare misskött dem riktigt ordenligt. Usch, varför???
Men en sak måste jag säga, jag är glad att ni finns och uppskattar att ni bryr er så.

Ja hemma hos bästa vännen var det fullrulle, städning, sjuka barn, snorig make, knäckkokning, julpyntande mm. Men det som jag slogs av när jag klev in genom dörren var glädjen. Den där julglädjen som inte finns här. Det är bara mörk och svart. Jag lyckas inte få fram nån julstämning alls, ingen lycka, trots att jag försöker.
JAg möttes också av en av de fränare pepparkakshusen jag någonsin har sett, dehargjort en vulkan i pepparkaksdeg. Helt klart tokfränt
Nu ska jag återgå till köttbullarna och mina trötta barn.

Massor av kramar från en trött Sara


Kommentarer
Postat av: Joanna

Du ska INTE anmäla mig till nån jävla tävling....
hahaha
En sak, tack för glöggen, chokladen och kramarna, de var välbehövliga. Tack för att du är så outgrundligt god och underbar.
Massor av kramar
// j

2007-12-23 @ 00:59:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0