2010!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja  det kan man nog säga. Jag har träffat människor jag aldrig träffat förrut, jag har varit på examensfester, jag har tillbringat en natt som patienten på iva och jag har formulerat en projektplan för en avhandling. Men framförallt, jag har vågat säga till mig själv att det är okej att faktiskt vara ledsen och sorgsen.

Har du några nyårslöften?
Jag har sällan nyårslöften, för jag blir besviken på mig själv hela tiden. Bättre att fokusera på det man lyckas med. Men någonstans finns ändå ett löfte, ett löfte om att ta vara på denna mammaledighet, den allra allra sista. Att inte sätta upp jordens alla krav på mig själv utan  bara vara.

Vilka länder besökte du?
Thailand, Norge, Danmark. England och en kort kort sväng i tyskland..

Vilket datum från år 2010 minns du extra bra?
Datum är inte min starka sida, utan händelser. Men lillfnurpans födelse lär föralltid vara etsad i mitt minne. Lukas lekisdebut lika så.

Vad var din största framgång 2010?
Att jag faktiskt har mått ganska bra. Att jag födde ett barn, att jag överlevde en förlossning. Men kanske störst av allt är kärleken till Gabriel. Vi har överlevt, vi har fått en chans och vi har vågat ta den. Jag har vågat ta den.

Största misstaget?
Givetvis finns det mängder av små tillfällen jag kunde ha gjort på ett
annat sätt men som inte fått några större konsekvenser. Men jag tror att det största misstaget har varit att jag faktiskt tvivlat på Gabriel och hans förmåga. Det infekterade vårt förhållande, min förbannade osäkerhet.

Bästa köpet?
Jag vet faktiskt inte. Man skulle kunna tro att bussen var det bästa köpet. Men jag tycker bara att den är ful. Så kanske den där weekenden i London när lillfnurpan faktiskt blev till. Thailandsresan icke att förglömma......

Vad spenderade du mest pengar på?
Barnkläder, bilar, mat etc.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Lillfnurpan, fantastiska människor omkring mig, Gabriel, alla vackra och små obetydliga saker som får mig lycklig.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Lost penpal, Worlds greatest och if i was.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag mycket gladare. Inte för att livet har varit enkelt på något sätt
i år men det har varit mindre gråt, mera skratt. Men framförallt, en ny liten individ i min famikj.

Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat? Slutat älta......

Favoritprogram på TV
Svår fråga egentligen, men jag gillar allt vad slaskiga  sjukhusserier så som greys och privat practice.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Käkade middag med min fina familj.

Den bästa nya personen du träffade?
Lillfnurpan utan tvekan....

Kommentarer
Postat av: Sara

Hallå,



Din blogg är väldigt fin och du skriver så berörande.

Har suttit i 2 dagar och läst igenom alla inlägg och gråtit x antal timmar.



Mina ögon öppnas lite och inser att livet är verkligen en skör tråd som vi går på.



Haré

2011-01-13 @ 10:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0