Vad piggar upp dig när du neodeppar?

...... Ja inte är det badpeppar (hihi).
Julstressen har även landat i det grönmarkska hemmet. Eller snarare på det grönmarkskarummet på neonatal. Planen var att få åka hem idag, men så bidde det inte. Lillfnurpan har åkt på en infektion, gissningsvis från lungorna. Så nu är det åter syrgas och antibiotika intravenöst. Men saturationen och blodtrycket ligger som hittat. Så allt som skulle göras i helgen av bak, stök och städning går åt fanders. Gabriels barnlösa helg, eller vad man nu säger. Hade varit så skönt att kunna fokusera på oss bara. Men men det finns fler  dagar. Dessutom, det viktiga är att alla mår bra. Det spelar egentligen ingen roll. Min mamma har påtalat det 300gånger att det faktiskt inte är antalet lussebullar, hur snyggt städat det är etc. som gör att det blir jul utan det är gemenskapen.
Men jag fick ett paket på posten idag. Ett gult vadderat kuvert med lillebror Josh handstil. Öppnar och får först upp ett handskrivet brev. Bara en liten mening: titta, le och var glad! Pussa fnurpelisa från oss. //Joev and the kids.....
Ps: vi tror på tomten jäääääää D.s. Så det platta hårda fodralet. Misstänkt likt en dvd. Handritat omslag, bilder på tomten och på nått som ser ut som personer som dansar discodans. Redan här börjar jag förstå vad han har kucklat ihop min kära bror. Öppnar fodralet och ser en hembränd skiva (ups sånt kanske man inte borde skriva.... hahaha). Saras och lillfnurpis julfilm. In med dvd-skivan i datorn. Omissigenkänligt drar det igång. Jag skiner och lillfnurpan somnar gott i min famn. Det ska börjas tidigt, med indoktrineringen. Förhoppningsvis kommer hon älska galenskaparna och after shave lika mycket som sin mor, morbror, far, syskon och morfar.

Så för att ni ska komma i stämning lite fina klipp från G&A:s julshow!





Inte från julshowen men ack från deras julskiva! (dock en barnvänlig version)....



Så, nu är julstämningen här. Jag myser, äter av knäcken som världens finaste joa skickade med Gabriel, smuttar lite glögg och försöker att inse att det där med julklappar och julklappsrimm är överskattat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0