10 dagar utan....

10 dagar utan internet. Vi förbannar snön, vi förbannar landet men i all hemlighet njuter vi. Vi fick komma hem i fredags. Så nu är vi en hel liten familj. Eller liten och liten är väl inte precis definitionen på en  familj bestående av mamman, pappan och sju ungar. Den stora minibussen står i garaget. För jag tycker att den är så attans  ful. Gamla hedliga bettan är den som får stå ute året om. Designen framför allt?

Lillfnurpan har fortfarande inte fått något  namn. Men hon är glad och nöjd ändå. Så liten och söt. Atle tyckte att hon var lite tråkig, hon bara sover, äter och bajsar. När ska hon leka med mig? Jag skrattar lite i all hemlighet. Vi försöker pedagogiskt förklara att hon kommer växa sig stor och kunna leka med honom snart. Han tittar på oss med sitt sneda leende och säger: men då är ju jag gammal! Han är en fantastisk storebror. Pussar henne, byter blöja, kör vagn, pysslar och donar. Ja vad kan man mer säga än att lillfnurpans entré blev en succé för lilla A! Han har växt enormt.

Lillfnurpans föräldrar är dock rätt slutkörda. 10 dagar kvar till jul och bara två julklappar inhandlade. Inte ett jävla dyft är gjort här  hemma. Men vad sjutton, det blir jul i alla fall.

Så nu är det mattajm för lillskruttan så jag ska återgå till mitt vanliga läge: soffan....

Kommentarer
Postat av: Jenny M

God Jul till dig och din familj. Jag hoppas ni alla mår bra och får en underbar kväll och en under bara fortsättning.. Kram Jenny

2010-12-24 @ 11:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0