Trosor i foppatoffleland....


Det är fortfarande mörkt ute när jag backar ned bilen för uppfarten. Barnen sover, Gabriel sover och katterna sover. Äntligen ett par lediga dagar, som belöning för alldeles för många journätter och kvällar senaste tiden. Jag behöver dem och försöker investera dem klokt, i mig själv och barnen. Det är jag, musiken och bilen på motorvägen mot Jönköping. Jag stannade och åt frukost hos mamma och vi fortsatte sedan ner genom den småländska skogen som sedemera blev den halländska skogen. Så äntligen framme vid vårt slutmål, destination shopping i foppatoffelland.... Ja alltså Ullared. Vi slutade dagen 3000kr fattigare och många barnkläder rikare. Trosor och strumpor, klänningar, byxor, shorts och regnkläder i alla världens färger. Lagrena är påfyllda så vi kanske överlever våren och sommaren. De växer som OGRÄS mina små darlings. Det blev även en låda grejer som kan användas till Lukas kalas på lördag. Ja ni vet servetter, papptallrikar etc.
Middagen avnjöts på den lilla asiatiska restaurangen. Sedan en kortis på skoboo och panduro. Lite skor och pysselprylar rikare återvände vi hemmåt. En utmärkt mamma-barn dag. Vi lyckades avhandla allt det där vi behövde avhandla, vi skrattade, sjöng i kapp med musiken......

"You change your passion for glory
Don't lose your grip on the dreams of the past
You must fight just to keep them alive"


//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0