I morgon är en annan dag!

I morgon ska jag stå där på jobbet tala om för ett föräldrapar att deras barn har cancer, för ett annat att deras barn att behandlingen vi använder inte fungerar som den borde, för ett tredje att deras barn inte har några tumörer och för ett fjärde att deras barn inte kommer klara sig och att det bästa de kan göra är att avbryta behandlingen, åka hem och njuta av den sista tiden. Folk avundas mig mitt jobb! Ibland förstår jag faktiskt inte det. Men å andra sidan, jag har valt det själv och det är en utmaning. JAg älskar det och kanske tom lite väl mycket ibland tror jag. Jag älskar utmaningen, jag älskar att möta barnen, jag älskar att se deras glada skratt, konversationerna och allt det där man får tillbaka är det jag brinner för.

Men nu ska jag stoppa mig i säng, drömma fina drömmar och komma till jobbet, vara snäll, glad och trevlig. Inte en trött, ledsen, utsliten och förvirrad person. Äsch, mirakel kan ju alltid hända!!!!!
// Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0