Känn hur hjärtat slår

"Allt har börjat, marken lyser
Känn hur hjärtat slår
Luften ångar, som den andas
Vilken skillnad mot igår

Hjärtat bankar, allt är stilla
häggens doft så stark
Gräset rör sig, mycket långsamt
över vårlig mark

Se på hagtornets, små knoppar
lysande i allt det grå
Och den ljuva mandelblommen
KAttfötter, så små, så små

Träden grönskar, göken ropar
Svalorna kom hit igår
HAvet bländar, som en spegel
Ofattbart att det är vår"



Jag älskar doftten av hägg, ljuset, skratten, solen ja energin. Det är så härligt, har jobbat klart för veckan och har lånat ut alla barnen till farmor Annika ett par dagar. Gabriels barn är hos sin mamma så Gabriel och jag har tid för varandra, för oss och så. Känns lite undligt, men jag har plockat fram mitt gamla fiskgryterecept, kokat bulljong på räkskalen, fixat och donat. Så skönt, att få egentiden.
I morgon, ja då ska jag, nej vi, hem till grannarna på valborgsfest. Sen på söndag så kommer Annika och barnen, underbart!
Men först, stääääda! hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0