Hur kan dom?

Visst är det BRA på ett sätt att aftonbladet skriver om barnmisshandel, men en sak gör mig GALEN. Varför skriva så folk kan gotta sig i det, säga: men åååh stackarn och väcka sympatier på nått jävla vänster. NEJ jag blir irriterad. Det handlar inte om. Det kommer att göra ett stort gäng mammor mycket mer rädda och oroliga än vad de redan är, de behöver inte mer, de  tar så väl hand om sina barn, de överbeskyddar dem näst intill, men de verkar inte förstå det. Det är lite som i skolan, de där barnen som har en sån grymt dålig självinsikt, att de faktiskt inte inser hur duktiga de är och bara pressas av att andra kanske har bättre betyg, som aldrig tycker att de räcker till och gör tillräckligt, små försynta söta tjejer.  Säga vad ni vill, men det finns alldeles för många mammor som överbeskyddar sina barn till den grad att är riktiga skitungar, att de sen i längden kommer att må dåligt av det.  Men en sak, man ska INTE pressa sina barn, överös dem med kärlek så kommer folkvettet av sig själv.
Men det jag reagerar mest på i aftonbladets serie är okänsligheten, eller är jag bara nojjig och färgad av mitt liv? Allt som de skriver känns så opersonlig, kallt och ja som om de skrev om vilken kändis, kossa som rymt eller barn som mördats. Allt har samma okänslighet

En sak till, jag tycker att Vårdförbundet är MESAR! kom igen, ni vet att ni kan, ni vet att utan er stannar sverige och framförallt ni vet att ni är värda en lön som är i klass med min. SÅ DET SÅ! Sluta vara så otroligt snälla och söta. Det handlar inte om att vara till lags längre, det handlar om att man ska få betalt för det man gör. Det handlar om att få ett erkännande. Jag är inte imponerad, men jag förstår
SKL är en jävla bromskloss fylld med alldeles för många världsfrånvända människor, som bara sitter på sin jävla häck och gnäller att vården i sverige kostar för mycket trots att de inte har en jävla aning om vad det handlar om, vad vi gör och framförallt vad vi BORDE kosta.
NEJ skrota landstingen, ni kostar bara en massa pengar, jag skulle kunna ge iaf 3barn en så otroligt mycket bättre behandling för en bråkdel av dessa pengar. Mina kära kollegor hade dessutom fått använda ett slaskrör när de tar prover, nu är det ur ekonomisk synvinkel STRÄNGERLIGEN FÖRBJUDET!
Det som borde vara strängerligen förbjudet och är skamligt, rent ut sagt, är att landstingsdirketören har 110000 i lön VARJE månad. HERREGUD säger jag bara. Hon skulle kunna gå ned minst 40000kr i län och fortfarande må rätt bra. Hon skulle på så vis kunna finansiera med in löneminskning minst två stycken sjuksyrror. Anställ iaf två stycken till hos mig. JAg vill ha dem, jag klarar mig inte utan dem. Snälla snälla inse, det är människor det handlar om, inte bottenskrapet.

// Sara -rebellisk och arg  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0