Pneumonia!!

Lilla gubben, han har hostat ett bra tag nu, alla på dagis har varit sjuka ett bra tag nu. Så jag håller honom hemma. Tur är väl det.

Men så har Hilja hostat en massa, gurglat osv, jag lyssnade på henne och insåg att hon rosslade nått alldeles förskräckligt och faktiskt såg ut att ha svårt att andas. Dessutom hade ungen rätt hög feber igår kväll.
Så förmiddagen spenderade vi på vårdcentralen (till Lukas stora glädje, de har så roliga bilar där!)
Resultatet blev ungefär vad jag misstänkte, pneumonia (lunginflammation)
Så nu äter lillskruttan pencillin osv. Men hon är som de flesta andra sjuka barn, glad och faktiskt inte så påverkad alls. Konstigt med tanke på hur jag hade mått om det hade varit jag.
(tur att jag är vaccinerad hihi)

Vi var på bvc förrgår för kontroll av Hiljas utslag. Bvc tanten vart så förvånad över att hon går så bra som hon gör och att käften glappar så mycket som den endå gör. Tidig hon är min lilla tjej. För på nått sätt kommer hon alltid att vara min lilla tjeja.
Det kommer bli konstigt med twinsen sen.

BM besök i morgon, hur i himlen ska det gå med två sjuka barn????

Pussar från en trött Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0