Idol

Vår teater fortsätter!

*ridå upp*
Lukas (som inte vill sova) och mamman sitter i TVsoffan och tittar på idol. Hilja sover i mammans famn
Lukas: Mamma varför sunger dom fult ?
Mamman: för att de vill kunna sjunga fint och vinna en täzvling
L: men lukas kan sunga finare
M: ja det kan du
L: Lukas vill va mä, han osså för han vill vinna
M: Ja du kommer att vinna om du är med
L: jaa nu ska jag gå in i TVn och sunga så fint att pappa kommer hem.
Mamman kramar lukas och gråter
*ridå ned*

Så här är alla våra dagar. Jag gråter och LUkas pratar om Fredrik, jäääääääämt.
Ja de kommenterade det på dagis, att han pratar sååå mkt mer om sin pappa som är i himlen och lär alla änglabarn att räkna tal.
Så sött av honom men jag blir lite rädd endå. Han är så fundersam, filosofisk och tänker alldeles för mkt. Han borde leka istället. Strunta i sin pappa.
Jag har bjudit hit min älsta lillebror, det blir bra för Lukas, att få nån att busa med nu när mamman inte orkar riktigt.
Jag  mår endel illa, mkt mkt mer än när jag väntade både Lukas och Hilja (tvillingar kanske??? nej nej)
Så jag har ingen ork att kasta min ganska långa treåring i taket. Näe det får morbror Josh göra.

Lukas frågade för ett par dagar sedan varför jag kräks, det ska mammor inte göra! (han är så omtänksam min stora pojk). JAg sa att det bor en bebis i min mage, att det är en hemlis och att det är därför jag kräks.

Lukas: men mamma, varför vill bebisen att du ska kräkas?
M: Det är inte bebisens fel, det är för att den ligger i magen som man kräks.
L: jaha så den skickar upp maten igen?
M : (skrattar lite) ja så kan man säga.
L (tittar på mammans mage:) beeeebis inte skicka upp maten, mat är gott, speciellt pannkakor, fast fisk är osså gott fast räääkor är goare. Bäääääbis, jag är faktiskt bästaste storebroren! Så det så. Du ska heta knut!
M: ska den heta Knut  (stackars barn) , men om det blir en tjej
L: den ska heta Knut endå, för det är så roligt att säga. Vet du nått mer som är roligt att säga, det är undralat, vilja på daaagis har en sån, den kan prata och den säger faaan nu bajsade jag!
Han är en sån pratkvarn, undra vem han har ärvt det av *fniss*
Ja  en sak är säker, han kommer bli en såndär grabb man vill gifta bort sina barn med när han blir stor. ME LOVE!!


En sak till, fredriks tröjor är snart slut, jag orkar inte tänka på vad som händer när det inte finns någon Fredriklukt kvar. Vad gör jag då???


// SARA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0