Rörd!

Sitter här, med trötta ögon och världens största leende på läpparna. Det knackade på dörren för en timma sedan. Jag tänkte, men vad fan Gabriel kommer ju inte förrän i kväll. Sa: kom in. In klev mina fina kollegor. Hade med sig en stor korg med julmat. Vi åt, skrattade och pratade en god stund. Egentligen får man inte ta emot besök, men jag tror att personalen inser att det var för mitt bästa. Istället för att jag petar i maten och kanske får i mig en liten potatis och några förskrämda salladsblad (sjukhusmat är verkligen ÄCKLIG!) åt jag så jag storknade. De beundrade lillfnurpan, tyckte hon skulle heta Freja. Men jag vet inte. Vi pratade barn, jul, vinter och livet. Världens finast kollegor på många sätt. Skratt, gemenskap, tårar och livets allra sköraste saker delar vi. De har varit med genom hela resan. De har stöttat och varit fantastiska.

Men det finns fler anledningar till lyckan. Det finns ett ljus i tunneln, det finns ett hopp. Ett hopp om att faktiskt åka hem, hem till snön, huset och kaoset. Underbart! Även om hemgången sannolikt inte blir förrän nästa vecka.

Sist men inte minst, mitt leende och varmaste tankar går till George & Sara, snart snart får de träffa sin lilla Freya! Äntligen! Så tänk på dem och gläds med dem.

// Sassolino

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad härligt att ni snart får åka hem! Jag har tänkt fram och tillbaka på något vettigt att säga som stöd till dig, men jag har inte kommit någonvart. Det är svårt att stötta på nätet, men jag tänker på dig och din familj och skickar massor av kramar. Och du, vad kul med dina kompisar! Ge dem också en kram!



(Förresten, jag håller med om sjukhusmaten. Enda gången som den har varit nästan god var efter att jag hade fått sonen och fastat i ett dygn pga planerat snitt. Annars är den hyfsat vidrig.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0