Life sucks and then????

Ja vad händer sen, när  livet är färdigt. JAg vet inte. En gång i världen trodde jag på gud, trodde jag att alla kom till himlen, att han ville gott, nu vet jag inte längre vad jag tror.
Det har varit enormt tungt ett par dagar, tomrummet efter Fredrik blir bara större och större. Allt som han var, allt ljud han alstrade. Vet ni hur tyst det är att sitta ensam i ett stort hus där alla fyra barnen sover gott, och det ända ljudet som hörs är dina egna andetag. Det är som upplagt för gråt och ångest. Lukas vaknade för ett par kvällar sedan, kom traskande ned för trappen och hittade mig i soffan gråtandes. Han frågade varför jag grät, hade någon varit dum mot mig? Jag försökte vara ärlig, säga som det var, att jag saknade Fredrik. Han strök mig över kinden, sa: mamma, man får vara ledsen, jag är också ledsen ibland. Idag var jag det, för att jag saknade min pappa. Vi kramades och grät lite tillsammans. Min stora fina grabb. Jag fattar inte, jag vill nog inte förstå att jag måste gråta.

Sen, vi förlorade ett litet barn på jobbet, jag har inte träffat dem så mycket, men det tog hårt. Livet är så jävla orättvist. Hur kan gud ta ett litet barn när mördare och våldsmän/kvinnor får gå lösa. nej det förstår jag inte.
Det har dessutom varit mycket prat om den fängslade barnläkaren, jag vet inte vad jag ska tro egentligen. Men jag gillar det inte, har visserligen inte alla fakta på bordet, men en sak vet jag, en sådan sak borde utredas av medicinskt kunniga och inte en åklagare eller polis.

Så nu är det dags fför en ny vecka, en vecka fylld av jobb, psykologbesök och sen en helg hos mamma och pappa. Lillasyster fyller år och det ska firas med pompa och ståt. Har världens bästa present.

Massor av kramar till er alla.
// en trött och tagen Sara

Kommentarer
Postat av: Jenny

Din son är så klok så det gör ont i mig. Tittar in i din blogg ofta ofta.. Hoppas på att du mår bra eller så bra du nu kan må för tillfället.

2009-03-15 @ 10:46:57
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Carola

Livet är inte rättvist. Varje gång jag läser dina inlägg tänker jag på det. Det blir ännu mer uppenbart med livets orättvisa när ett litet oskyldigt barn dör - det borde bara inte få ske.

Styrkekramar till dig, du fantastiska kvinna, mamma, läkare, syster, dotter och medmänniska.

Kram

2009-03-16 @ 13:01:17
URL: http://lindbladsfemma.blogspot.com
Postat av: Nina

<3

2009-03-17 @ 11:49:34
Postat av: Anonym

Nä...livet kan vara det mest orättvisa som finns... Hörde precis om två killar på 8 år o 10 år som bodde tillsammans med sin mamma. På morgonen när dom skulle väcka henne, låg hon livlös i sängen. Hon hade förmodligen fått en propp i hjärtat o somnat in i sömnen. Kan det bli mycket värre? Ska dessa små, oskyldiga syskon behöva hitta sin mamma död...känna den smärtan, vad det innebär o sen få bära med sig den vidare ut i livet, utan deras mamma vid sin sida. Tryggheten rycks ifrån dem på ett ögonblick.

Jag blir så förbannad på livet o dess fruktansvärda orättvisa. Känner sån ilska och maktlöshet. Finns inga ord som räcker till...



Du är en fantastisk kvinna som drabbats av livets orättvisa. Jag tänker ofta på dig och din familj...jag önskar allt ljus till er... Kram Nina

2009-03-17 @ 12:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0