Höstsol

JAg tycker så mycket om hösten, färgerna, ljust, löven, doften och luften. Sen alla tjocka halsdukar, mössor, vantar. Jag har en väldigt förkärlek till just halsdukar och sjalar, jag skulle nog kunna säga att jag har alldeles för många, Alltid när jag reser nånstans kommer jag hem med en sjal eller halsduk, långa, fina, gosiga och snygga. Som dessutom ingen annan har.
Jag gåroch suktar på tjocka vintersjalen, men tänker varje dag, nej det är lite tidigt än.... men snart så.
Dessutom fick jag ett stort paket igår, jag öppnade, ett långt brev från Fredriks faster samt en tjock hemstickad sjal, så glad jag blev. Så idag blev det tights, skjorta och yllesjal, hehe

Annars, jag tog mig över kanten på vattnet igår, allt är lite lite bättre idag. Men sen kommer tankarna, tankarna på Fredrik, tankarna på Hiljas 2-årskalas, tankarna på att de aldrig kommer få träffa sin pappa igen....
Det gör så ont.
Lukas frågar varje dag efter pappa, jag försöker förklara att pappa inte finns, att pappa bara finns i hans minne, hjärta och sitter någonstans och tittar på oss. Vi läser mycket böcker, pratar mycket om döden, en dagiskompis till honon skulle få ett syskon, men bebisen dog i magen (v 36 eller nått sånt). Det är som vanligt svårt, svårare att prata om döden än med andras barn, än med dödsjuka barn. MEn han har blivit så stor min lille kille. SÅ förståndig.
De säger på dagis att han är som ett helt annat barn, att han är så omtänksam, aldrig glömmer någon och framförallt tar hand om de andra barnen på ett lite ovanligt sätt. Bra men endå inte. Han skulle behöva vara lite mer egocentrisk tror jag. För att han inte ska bli alldeles för snäll.

Nej nu ska jag stoppa gnällfia och gnäöllpelle i vagnen, bege mig ut på en långpromenad, handla lite och sen hem och ha matkastningstävling med dem.

HA de gott igelkott!

//S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0