Flyt!

Jag måste bara säga att jag har flyyyyyyyyyyyyyyyyt nu!!! Det är helt otroligt. Igår ringde min husläkare igen. Efter ett långt samtal om mig och Lukas samt mycket tårar blev livet så mycket enklare. Min husläkare tyckte att det var SJÄLVKLART att sjukskriva mig, vilket betyder att jag kan ge bort föräldra-dagar till nån annan. Jag och Annika grät av lycka. Jag ringde min mamma, som sa: jag kommer på måndag. Halleluja!
Så nu är delar av det dåliga samvetet borta. För jag kan ge bort dagarna istället. För det är inte enkelt att ha folk här, man vet att de tar ledigt en extra dag, jobbar in en massa flex osv, samt att de får en rätt belastad ekonomi. Det är borta nu, för jag kan ge dem mina dagar. Förstår ni!!!!!!! Eller ja, snarare, de får ta fredriks dagar. För min husläkare hade pratat med fk, blivit fly förbannade och sagt att de var ett knippe korksakft som inte gav mig fredriks dagar. Så över en natt har jag plötsligt 120 nya fdagar. Inte för att jag bryr mig, men endå. Rätt ska vara rätt

Sen, jag fick ett mail från barntraumateamet. Ett kort och koncist.
Hej Sara
Tack för ditt brev, vi blev mycket berörda av din situation men samtidigt av din glöd för att dina barn ska må bra.
Vi inser att både du och dina barn är i stort behov av hjälp samt att BUP i A borde ha kontaktat oss redan i juli.
Vi har en tid på fredag kl 13.00 kan du komma själv då? Vi förstår om det blir knepigt med så kort varsel med fyra
barn osv. Hör av dig om det fungerar eller ej.
Många många häålsningar från XX och XY, barntraumateamet.

Förstår ni hur bra det här gåååååår?????
Så nu blev lösningen att Annika följer med ner i dag. Vi sticker i kväll, så sover barnen i bilen.
Jag har stora förhoppningar!!!

Dessutom, jag fiock förslag på akupunktur för twinsens kolik, sjölvklart ska det bli. Men det är ett litet senare projekt. Kanske framåt måndag.

Fredrik, jag funderar så på om det är DU som gör att saker och ting börjar ordna upp sig. Eller? Men en sak, det gjorde så ont i hjärtat idag. Annika, Lukas och Hilja kom in och sjöng för mig idag. De hade bricka, paket och gott the. Jag blev glad och så. Men endå, jag saknar dig, din sång och ditt skratt. Det känns så konstigt. Födelsedagar ska man bara spendera med dig. Förstår du?
Nu har jag fått köksförbud av Lukas, det låter som om de har roligt. Ja en sak är säker, Annika är bra för Lukas, han skrattar med henne. Men det var väl inget nytt. En bättre människa får man faktiskt leta efter. Hon är så genomgod. Ser varenda liten grej men är endå inte präktig.
Ja önskar att alla barn i världen hade en sån farmor.

Massa kramar från tant Sara (jag är snart i tantåldern....)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh.. vad underbart att läsa! Jag hoppas verkligen att det fortsätter såhär. Lycka till.. och grattis.. =)

2008-05-01 @ 15:58:20
URL: http://jennytussan.blogg.se
Postat av: Emma

Vad skoj att det händer braiga grejer! Speciellt på din dag. Grattis på födelsedagen!

2008-05-01 @ 18:14:21
URL: http://expeditiona.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Grattis på födelsedagen @--/---

Vad kul att det börjar hända lite positivt i ditt liv.. det är ni värda. Lycka till på mötet!!

2008-05-01 @ 22:18:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2115
Postat av: Pia

Grattis i efterskott på födelsedagen!
Vad skönt att det börjar ordna upp sig lite! Ibland kan man undra vad det är för knepiga människor som jobbar på FK...
Vad bra att ni får hjälp från barntraumateamet, underbart. Lycka till!

2008-05-02 @ 11:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0