Morgon i fyrbarnsmammans värld.....

Ja mornar, det är verkligen det jag hatar mest här i världen.
Vid 04.00 vaknade Elias och var hungrig, jag insåg att det var likabra att väcka Hedvig med, så de fick mat samtidigt. Vid straxt före fem sov de båda två pch jag tänkte i mitt stilla sinne, guuuuuud vad skönt nu får jag sova. AJAJAJAJAJ vad jag bedrog mig.
Jag vaknade vid 05.15 då stod Hilja vid min sovrumsdörr och vrålade: gaaaagis gaaaaagis. Suck suck, då tänkte jag faktiskt, ungjävel om du bara kan vara frisk så ska du få gå på dagis så mycket du vill.
Sen insåg jag vad jag tänkte, tog min galna 1åring och stoppade tillbaka henne i sängen.
En kvart senare var det samma visa igen........Då lyckas hon väcka Elias, det tar mig nästan en timma att få honom att sova.

Sen vaknade hon klockan sju igen. Eller snarare jag väcktes av hennes vrål, hon stod vid Hedvigs och Elias säng, skakade i spjälsängen och skrek Häääääääviv vakna och petade på Elias. Tror ni inte att både hävvan och elias vaknar. joooo sen var det bara att gå upp och fixa frukost. Ögonen fulla av grus, och två barn som båda knep igen munnen och vägrade äta.
Ja tålamod är en mammas bästa vän...... eller nått. Herregud säger jag bara. Tur att ingen filmar, för det hade kunnat bli riktigt komsikt måste jag säga.

MEN inga kräkningar på 24h.... heja oss heja oss.
Så vi får väl hoppas att det ger sig nu...

// Sara - fullt ös medvetslös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0