Sommarkänning

Just nu känns det verkligen som sommar, int bara värmen, ljuset och det faktum att det är juni. Nej allt annat också, dofterna, maten, skrattet och endå, ensamheten.
Jag blev så himla glad igår, jag måste säga att jag har de finaste grannar man kan ha. Om i inte redan förstått det.
Igår kom A och ringde på dörren, hon hade med sig sina tvillingflickor i släptåg. Vi pratade länge om både det ena och andra. A räcker helt plötsligt över en stor hink och säger: du jag har så sjuuukt mycket rabarber så jag har kokat rabarberkärm, vill du ha???
Jag log som en sol, så nu har jag rabarberkräm för ett helt kompani. Lukas åt med stor frenesi, Hilja åt mest av glassen (som man ska ha till rabarberkräm), jag bara njööööt. Dels av smaken men också av insikten att hon, A, vet om att man ska ha kanel i rabarberkräm, att det smakar så mycket bättre då. Jag fick helt plötsligt flashbacks från min barndoms sommarkvällar. Alla syskonen (då inte alls lika många som nu) sittandes på veranden, tittandes ut över vättern, fräkninga och solbärnda, samt ätandes av mammas rabarberkräm. ÅÅÅh vad härligt det var då, hela livet framför sig och inte en aning om vad som komma skall.

Idag blir det bad, min pappa kommer vid 15 och då fan ska vi åka och bada. Jag håller på att krevera av värmen. nu förstår jag varför mamma och pappa bor precis vid vattnet....
Även att det är SNORKALLT så här års, men vad sjutton, bada måste man ju.

// Sara  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0