Det gör så ont

Det gör så ont att se barnen skratta och tumla runt med grannbarnen, alla mina två grannpar sittandes i trädgården med varsin kaffekopp och ätandes farmor Annikas bullar och Lukas kakor. De skrattar, ler mot varandra, kramar sina barn och verkar må så bra.
Jag inser vad det är jag tycker är så jobbigt, det är den där totala ensamheten, de där blickarna, kramarna, skratten buset med barnen. Sen, kunna gå hem ihop, skratta och tänka: faaan vad skönt att vi har varandra, faaan vad skönt att han jag älskar finns här.
Jag inser, jag håller på att bli bitter. JAg vill inte det, jag vill vara sprudlande glad, jag vill älska mitt liv. MEN det kommer aldrig att hända.... inte nu på ett tag.
Alla tröstar mig med att det kommer en dag då jag kommer träffa en ny, att jag kommer bli kär igen. Jag vill inte ha nån ny, ajg vill inte ha ett substitut, jag vill ha Fredrik.
Det gör så ont att inse att jag bara bävar för den 7:e juli. JAG VILLL INTE MER!

Därför får ni en bild från den tid då allt bara var, Hilja låg i magen, Lukas var glad, Fredrik och jag var kära.

image14

Förstår ni? Jag saknar paradiset på jorden just nu.
Men i sommar, det kanske blir en tur dit, till de allra finaste vännernas hus ute i bohuslän, på den lilla ön där tiden står STILLA!!!!  
Jag orkar nog dit, jag orkar nog leva där. Framföprallt för att jag slipper förklara, de förstår, de allra finaste och bästa Joanna och Johan, de har själv sett så mycket, levt igenom så mycket så de tar inget för givet, de vet hur det är att pissa i motvind. Dessutom, deras barn och mina barn trivs ihop. Deras stora tjej är den finaste barnvakt man kan ha.
Jag är glad att de finns i mitt liv. Jag är glad att de bor ett stenkast intill, att de finns där, dygnets alla 24timmar.
Dessutom de finns där för mig och JAG betyder nått för dem.

En sak till som gör så förbannat otn, jag måste strida för en skit sak, för en sak som är min rätt, en sak som jag inte vill strifa för. ajg ska förklara en annan dag....
nu är jag så trött att ögonen går i kors.
KRAMAR  

Kommentarer
Postat av: Joanna

Vännen, du vet att vi finns där, du vet att vi alltid lyssnar, tar ett barn, kramar och tar hand om dig. Vi finns här för dig.
MEN en sak, det är KLART att du betyder nått, du har räddat mig så mpnga gånger, du lyssnar och du förstår. Dessutom, du dömmer mig aldrig, det är en sak du ska vara stolt över. Huset finns för dig i sommar, barnen får bo på golvet, men de överlever nog.
Jag kan aldrig med ORD beskriva vad du betyder för mig.
Glöm inte att du är världens bästaste Sara. Jag ska berätta en sak för dig i morgon som inte passar sig att skriva här, men det blir på vår date i morgon.
KRAM

2008-06-01 @ 23:31:38
Postat av: Pia

Oj vilken underbar bild! Verkligen en riktig sommarbild. Jag förstår att du saknar den tiden. Inte konstigt att du känner dig bitter och fasar för den 7:e juli. Konstigt vore det väl annars?

Hoppas att du och barnen kan ha det så bra det går i sommarvärmen!

2008-06-03 @ 19:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0