ur barnets värld

Det var svårt igår, svårt att riktigt förklara för Lukas och Hilja varför jag var så ledsen.
Men jag tror att Lukas förstod lite bättre än Hilja. Men jag vet inte.
Han var så söt igår när vi pratade om pappa, om döden och så.

- Men mamma, du har sagt att det krävs en pappa för att det ska bli bebisar i magen.
- Ja det är sant gubben.
- Men hur kom Elias och Hedvig in i din mage, jag menar pappa är ju död, har de en annan pappa än jag och Hilja?
- Nej då, de blev till dagen innan pappa dog
- Aha!!! Men du, om de blev till dagen innan så måste de ju ha funnits i ett år och en dag
- Ja det kan man ju säga, men man brukar inte räkna från dagen då man blev till i magen utan från den dagen man kommer ut
- Varför då?
- För att man inte alltid vet vilken dag som bebisen blir till.
- Aha,konstigt att man struntar i det.


Lite senare,
- Mamma
- Ja hjärtat
- Varför kan inte bebisen bo i pappans mage?
- För att det inte går, mammor och pappor ser olika ut även innuti kroppen
- Konstigt. Men tänk om jag vill ha en bebis i magen då?
- Tyvärr går inte det
- Men jag vill.......... dumma mamma!


Ja ibland är livet förunderligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0