Någonstans långt in i hjärteroten

Någonstans långt inne i hjärteroten börjar krampen, den välkända krampen. Krampen som allt för ofta slutar i gråt, eller i förlamning. Idag har krampen varit konstant, den har dragit åt hårdare och hårdare runt hjärtat. Jag pallar inte mer nu. Allt bara kommer över mig. Jag står inte på benen, jag vill inte längre.
Jag är förkyld, Hedvig är förkyld, Elias har ont i magen, Lukas matvägrar och Hilja bråkar....
Förstår ni?
Var är han, min räddande ängel, han som så ofta förr kommit hem, tagit mig i famen och givit mig den kram jag behövt. Älskade Fredrik, jag behöver dig....
Du måste komma tillbaka, jag har blivit hård, elak och tycker att andras problem är bullshit.
JAg träffade en bekant och hennes 8mån son. Vi pratade om mycket, om barn och om att räcka till. Hon beklagade sig hela tiden över hur hemsklt det var att ha barn. Att hon aldrig fick sova, att han bara var jobbig, sonen, att han aldrig sov på dagen, att hon aldrig fick nån hjälp hemma, att det aldrig var städat. Ja en massa sånna saker. Jag lyssnade, försökte ge goda råd, men insåg att det inte hjälpte. JAg var hård, elak och tyckte att hennes problem, ja de är som en piss i missisippi, eller kanske;
One baby, I laugh at your one baby. You should try juggling with multiple babies sometimes.....
För som ensamstående fyrbarnsmamma till en fyraåring, en 1,5åring och ett tvillingpar på 5mån så lär man sig, tvätt, disk, städning, ja det kan vänta. Det är inte nödvändigt, det är inte viktigt. För det enda som egentligen betyder något nu och sen är att familjen mår bra, att vi får mat på bordet och framförallt att vi lever.

Jag har hittat sidan med de mest underbara tröjor, koppar osv. Jag måste bara fundera ut vilken jag ska köpa till jobbet.
You can't scare me, I've got twins, Experience Wildlife, raise twins, eller kanske, Don't mess with me I've got twins.

Jag hitta btw den alldra finaste bilden på Lukas och Fredrik


// Sara
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Din väg kommer inte va rak, den kommer va full med kurvor, tvära svängar, backar och krön. Men det kommer inte bara va uppförsbackar, det kommer växa vackra blommor och träd längs vägen. Du kommer att uppskatta varje liten blomma på ett sätt som vi andra inte kan förstå.

Jenny

2008-07-15 @ 10:30:45
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin bild!

2008-08-03 @ 23:41:51
Postat av: n

Hej, hittade din blgog av en ren slump. Nu står jag här på jobbet och bölar. Du skriver väldigt fina och intressanta inlägg.. Vill bara säga att jag tycker du är otroligt stark och duktig. Stor kram N

2008-08-18 @ 14:31:29
URL: http://nooni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0