Den underbara

Det har varit mycket mycket tunga dagar. Dagis är stängt, jag har inte riktigt kraft att orka att sysselsätta Lukas och Hilja. JAg har knappt ork att gå runt med Hedvig och Elias i famnen. Jag förstår inte vad som är fel för dem, de vänder och vrider sig. De sover inte, de äter inte ordentligt, de skriker och vrider sig. Jag gör allt, känns det som.
Det enda som fungerar ibland är att bli buren, så det är bara att bära. JAg bär och bär. En i sjal, en i famen. Ni anar inte vad jag längtar tills min amerikanska dubbelsele kommer. Min syster skickade den igår, så nu hoppas jag varje dag att den kommer. För då kan jag bära båda på samma gång, tack och lov.

Så igår knackade det på dörren, ganska sent. Jag funderade länge över vem det kunde vara, vem som ringer på min dörr kl 22.30 när jag ÄNTLIGEN fått alla 4 barnen att sova, när jag fått lite tid för mig själv. Lite sådär småsur för att blivit störd ur boken jag läste. Jag öppnade dörren och där stod de.
Min ena bror och hans flickvän. Jag log av lycka, min lillebror, min älskade lille skit bror. 
Han log och sa:
- Hej, mamma skvallrade att du hade det tungt, vi har vägarna förbi och tänkte umgås i en vecka, får vi det?????
- Eeeeh, va?
- Ja, får vi bo här ett tag?
- SJälvklart, känner er som hemma.
Så helt plötsligt blev jag med lillebror K och hans tjej  TREVLIGT!!!!!!!!
Vi satt och pratade länge, de berättade om deras liv, om jobb, lägenheter osv. Jag insåg att det är allvar mellan dem. Jag har alltid gillat henne, en mycket trevlig, ambitiös och rolig tjej.
Så idag fick jag frukost på sängen, slapp diska och framförallt har fått gå på promenad själv. Herreguuud vad jag har haft det skönt. Dessutom, Lukas skiner av lycka, älskar sin morbror och hans tjej. Att få nån att leka med. Så härligt!
Jag inser att jag är bortskämd med en stor familj, många som bryr sig. Att nån kan hjälpa mig lite.
Jag inser en sak till, att jag ska skratta mig lycklig.
Det blir en bra vecka, sen en vecka med framor Annika och farfar Peter och tillslut, två veckor hos bästa vännerna på västkusten. Det ska bli skönt. 3 vuxna, 7 barn och 2 katter, i en liten fiskarvilla på en ö ute i havet. Det ska bli hääääääärligt. Slippa bry sig om nått öht.
Nice!

// Sara



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0