Snorgärs!

allå på er....
Det är förkylningen som talar eller nått. haha ni skulle se mig nu, jag ser riktigt snygg ut. Jag har grymt ont i halsen, snorar som jag vet inte vad samt har ont i öronen (öronbarn är vi allihopa, allihopa......). Så jag tog till mormors gamla knep. Citronomslag runt halsen (man lägger citronskivor i en handduk och lindar kring halsen), vitlök bakom öronen samt pepparrot på kompresser som man lägger över bihålerna. Då forsar snoret bra kan jag säga....
Ja det enda som saknas är väl den varma ölen med äggula (tydligen ska det vara bra mot förkylning enligt min kära mormor, jag tror henne, man blir frisk rusikigt snabbt....) som saknas, men jag tror att jag skippar den trots allt.

Nej nu ska jag nog ringa min pappa och beklaga mig lite, se om ha kommer hit och är barnvakt. hehe
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0