snorgärsar är vi allihopa allihopa

ja nu är vi förkylda igen, Hedvig och Elias verkar ha klarat sig än så länge, men jag är genomförkyld. Herregud säger jag bara. Dessvärre ratar de mjölken, eftersom jag har feber. Så nu pumpar jag ut den i handfatet, smidigt värre eller nått. Ja tur att det finns ersättning och att de tar flaska och har sonderna kvar.
Hemsjukvårdstanten var här idag, trevlig som sjutton och tyckte att det gick bra här hemma. Hon pratade länge med både Lukas och Hilja, ja med mig med.

Ja Hilja ja, hon är fortfarande rätt avigt inställd till Hedvig och Elias, det gick bra första dagen men sen när magknipet kom blev det inte så roligt. MEn jag förstår henne, det kan inte vara roligt att vara storasyster till ett tvillingpar med magknip.
Tur att faffa Peter finns, han tog med dem på utflykt idag, de stekte pannkakor på trangiaköket, drack varm saft och hade det mysigt. Dessutom fick jag chans att sova.

Ja kära familj, Peter, Annika, mamma och pappa, alla älskade syskon, jag skulle gå under utan er, ni gör min vardag dräglig. Jag vet att flera av er läser här så tack tack tack.
Ja en sak till, jag vet inte hur jag ska åtgärda allt det ni gör för mig, det är svårt. Men jag får väl tänka som Peter försöker få mig att göra, det är inget jag behöver vara tacksam för, det är ni som ska vara tacksamma för att jag ger er förtroendet, möjligheten och äran att ta hand om mina barn.....
Det stämmer ju på sitt sätt men endå, det hade inte gått utan er.

Ja en ska, om nån har nått bra gammalt husmorsknep för förkylning tas dem emot med glädje. Okej nån varm öl med äggula blir det inte frågan om. Men nått annat knep kanske ni har på lager???

Kramar från en trött och febrig Sara

Kommentarer
Postat av: Maria

Det här kör en god vän till mig, men jag har aldrig varit tillräckligt desperat för att prova *ler*

1. Ät en hel vitlök (ja, du får skala klyftorna!)
2. Tappa upp ett superhett bad. Fixa en kanna te.
3. Sätt dig i det heta badet och drick teet.

Borde ju sätta fart på systemet i alla fall, eller vad tror du? Vad all vitlöken kan tänkas göra med modersmjölken och/eller de små bebismagarna vågar jag inte ens tänka på. Krya på dig!

2008-02-21 @ 09:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0