Home sweet home...

ÄNTLIGEN är vi hemma. Hihi känns konstigt, med tanke på att de är födda rätt tidigt endå. Men allt har sett så bra ut, bra och fina EKG:n, ingen gulsot längre, de har fått sola endel, de går upp i vikt och så. Det känns bra. men endå, jag fattar inte, ibland tror jag att jag ska ha sönder dem. De är så himlans små. Jag har förövrigt funderat på om de inte hade räknat fel bland veckorna egentligen. För det känns som om de är två veckor äldre egentligen (svammel svammel)

Lukas och Hilja verkar ta det bra. Lukas är så söt, han satt still nästan en timma och tittade på dem (det hör till ovanligheterna att han sitter still mer än 3sek). Pratade lite med dem och sa till Hilja flera gånger att var tyst å hon inte väcknar (väcker) besisarna som han kallar dem. Hilja mest tittar på dem och säger: tå mamma tå bebis, neee inte jöja* , botta, ssss lija*

Jag har äntligen bestämt mig, tror jag, om namnen, eller nej. Jag velar snarare, vill ha med Edith på nått sätt, men får inte till det riktigt. För flickan känns inte riktigt som en Edith, snarare som en Stina, eller Clara. Men Edith är så fint. Funderar allvarligt på Edith och Samuel, men jag vet inte. Samuel klaffar inte riktigt.
Tänk att det ska vara så svårt denna gång, med Hilja och Lukas var det ENKELT men iof var vi ju en till.... då

Nu ska jag straxt mata, det blir nog sond nu, för jag ska ju upp om 3h igen och mata (de ska matas var 3:e timma.........)


Sov gott gummitott



*Hiljas ordlista:
tå=två
jöja= röra
sssss=schyy
bota= gå bort, ungefär
llja= hilja

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åhh... det låter ju helt underbart.. Vem vet, kanske så vänder allt nu. Kanske så va det dessa små liv som skulle få allt att falla på plats igen. Jag önskar dig alla lycka till! Jenny

2008-02-16 @ 09:58:35
URL: http://jennytussan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0