Gull och Pytte

hej på er!
Ja som flera av er har märkt har det varit både tomt och tyst ett bra tag nu. Hehe, förklarningen är enkel. Det blev ingen saft till Fredrik, för vattnet gick i lördagsmorse vid 04, efter mer än endel bök, jag hade ju bara min 16åriga syster som barnvakt så fick jag tag på mamma och Fredriks mamma, båda kastade sig i varsin bil ned från sthlm.
Jag hamnade, efter en sväng i ambulansen, på förlossningen och var väl där vid 04.50 eller så. Kl 09.30 föddes flickan, 2420g, 46cm lång och 09.45 föddes pojken 2230g, 45cm lång.
Två fina, stora och vackra barn. Ja de andas själva nu, har visserligen sonderna kvar, lär nog ha det ett bra tag.
Jag har inte bestämt vad de ska heta än, det lutar väl åt Sofia och Emil kanske. Men jag vet inte, pojken är ingen Elias i alla fall.

Livet känns så konstigt, att allt har gått bra, att jag mår bra, att de mår bra och att livet på nått sätt har börjat om. Jag tror att detta är bra för mig, för jag tvingas att fokusera på framtiden istället för det som varit.

Nu ska jag hämta Lukas och Hilja på dagis, kasta ner en hög rena kläder till dem och åka tillbaka till neo för att Lukas och hilja ska få träffa småsyskonen (det har inte blivit av innan då Lukas och Hilja varit lite småförkylda) och så. Ja min mamma är hos smågrynen och mår nog gott där tror jag.
Det ska bli härligt att få träffa Lukas och Hilja, jag saknar dem.

Ja Lukas är fortfarande inne i nånslags filosoferar mode, mycket stora tankar från en liten grabb hehe. "Mamma, när jag blir stor, dååå då ska jag gifta mig med dig" 
hehe

Ta hand om er, jag vet inte när vi får komma hem, preliminärt är det sagt på fredag, men det kommer nog ändras. Det beror ju på hur gosena mår

Massor av kramar från en glad, lycklig med ganska trött fyrbarnsmamma

Kommentarer
Postat av: sanna

varmt grattis till dig. du är beundrandsvärd

2008-02-13 @ 17:21:25
Postat av: Anonym

Grattis och lycka till!

2008-02-13 @ 18:14:45
Postat av: Jenny

Jätte grattis till dig! Jag hoppas att allt går åt rätt håll och att ni får komma hem snart. =) Lycka till!

2008-02-13 @ 18:22:32
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Puck

Stort Grattis till de små! tänk så rätt du haft hela tiden, en flicka och en pojke! ta nu riktigt väl hand om er alla.
stora kramar!!!

2008-02-13 @ 19:32:58
Postat av: Annika

Ååh, GRATTIS till bebisarna!! Sitter här med tårar i ögonen...

2008-02-13 @ 20:53:52
URL: http://annikas-annikas.blogspot.com
Postat av: Nina

Super-Grattis till en Super-Mamma!

2008-02-13 @ 21:39:00
Postat av: Maria

Grattis till knytena! Ta nu väl hand om er allihop och låt för guds skull folk hjälpa till!

2008-02-14 @ 06:45:47
Postat av: Anna

GRATTIS!!! Vad skönt att allt gått bra! Jag har tänkt på dig, och hoppats på att bebisarna mår bra. Många kramar från Anna

2008-02-14 @ 11:03:22
URL: http://alsjoholm.blogg.se
Postat av: Ulrika

ÅH, ETT STORT GRATTIS. Låter ju ändå som det gått bra och kul om ni får komma hem snart. Tycker att Sofia och Emil låter som två fina namn. Grattis en en gång och lycka till nu.

2008-02-14 @ 15:35:14
URL: http://www.enheltvanligmamma.blogspot.com
Postat av: Tessan

Stort Grattis till småkottarna, så skönt att allting gick bra. Hoppas att ni får komma hem snart och att du har lite hjälp hemma då, kan ju inte vara så lätt att ha hand om två små bebisar och de två större barnen samtidigt. Önskar dig all lycka i alla fall, du är min idol.

2008-02-15 @ 10:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0