"det är det smartaste jag gjort"

"Var det jag som föreslog
att gå före tolv ifrån en krog
att gå före tolv ifrån en krog
och följa med dig nykter nog

för att väldigt länge stå och kyssas vid din port
många gånger har jag sagt
att det här är nog det smartaste jag gjort

hur många gånger var det jag
som legat kvar ett litet tag
som legat kvar ett litet tag
och ringt som lovat nästa dag

och lät dig flytta in
fastän jag tyckte det gick fort
många gånger har jag sagt
att det här är nog det smartaste jag gjort

kärleken kom
och kärleken gick
det fanns inga om
det fanns inga trick
vi fick vara nöjd med vad vi fick

nu leker jag med barn och boll
det regnar och är nästan noll
det regnar och är nästan noll
känns inte särskilt rock'n'roll

det kanske låter underligt
men jag tycker det är stort
många gånger har jag sagt
att det här är nog det smartaste jag gjort"

Jag måste nog hålla med, detta är det smartaste jag gjort. För jag tror, som flera av er, att det vänder nu. Nu när jag har annat än min sorg att fokusera på, när jag måste göra saker för mina barn. Ja sorgen kommer alltid finnas där, ensamheten med, inte minst, men jag tror endå att detta är det smartaste jag gjort.

Ja det känns som om det enda jag gör är att på ett eller annat sätt mata barn. Men i morgon får jag lite hjälp, barnes farfar kommer. Halleluja. Ja min mamma åkte hem igår kväll, hon var verkligen tvungen att jobba idag, så vad gör man inte för sin mamma haha. Ja det ska bli härligt att ha Peter här, för mig själv så att säga. Lukas är eld och lågor över att farfar kommer. När farfar kommer dåååå ska vi....

Ibland funderar jag på om han inte har tvingats att bli stor lite väääl fort. Men jag tror inte det skadar honom egentligen, det är nog en fördel i längden kanske. Men i morgon blir min första prövning, jag ska lyckas lämna Hilja och Lukas på dagis. Ja Hedvig och Elias ska ha mat 06 och 09... det tar ca en timma innan de båda har ätit. Ja ska jag sen hinna få upp både Hilja och Lukas, i med frukost, på med kläder, åka till dagis, lämna, prata med fröknarna, få Hedvig och Elias beskådade, åka hem mellan 07 och 09 får jag verkligen ligga i måste jag säga. Inte riktigt sunt tror jag. nej det får nog bli dagis kl 11.20 istället. För då kan allt vara packat och klart, så när de små har ätit klart så kastar jag in alla i bilen. Kastar och kastar med endå. Jaja som om ni bryr er om när mina barn går på dagis.

Tack för alla grattis, kramar, lycka till och fint namnval osv. Det värmer. Jag har funderat endel på de övriga namnen. Men jag tror att jag har bestämt mig, det blir Hedvig Sofia Fredrika och Carl Elias Johannes.  Sofia efter min mamma och mormor, Fredrika, ja ni förstår nog varför, Carl, var Fredriks andranamn och Johannes passar bra in bara.

ojoj nu är det dax för käk igen...... sen är det bed time for christmas and the boobs! (hahahahaha)

Kramar från Sassa

Kommentarer
Postat av: Jenny

När jag läste idag så fick jag en annan känsla av dig. Svårt att beskriva, men du känns gladare, upprymd, eller ja jag vet inte.. Va bara känslan jag fick.. Lycka till på dagis imorron. Själv tycker jag det är världens projekt att komma iväg..

2008-02-17 @ 21:53:18
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Maria

Stilig a namn du har valt till dina små kottar! Det är så skönt att "höra" en annan ton i dina inlägg nu. Vi ser fram emot att läsa mer om mat- o dagislämnarvåndor i din blogg. Ta hand om er alla!

2008-02-18 @ 08:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0