Ernst!

I morgon smäller det, eller smäller och smäller, det är snarare dagen D. Ernst och hans sambo kommer i morgon. Nervositeten är stor, huvudet är fullt av frågor och funderingar.
Men framförallt av tankar på Fredrik. Är det rätt, vad tycker han, vad ville han, gör jag fel nu?
Nånstans vet jag att det är rätt, att det är detta han vill. Men endå tvivlar jag, på hur bra det är.
Nej inte fundera, ta det som det kommer. Försök fokusera nu Sara, du är bra på det här, du kan prata med folk, du kan läsa dem, du förstår.
Fast bara när det inte gäller dig själv.

Men på Fredag kommer alla mina syskon, mamma och pappa. Ska bli såååå härligt, träffa allihoppa, hoppas bara vädret blir bra så vi kan vara ute, annars blir det lite trångt. Ja det ska drickas kaffe, vin, saft, ätas bullar och ha trevligt.
Så som sig bör, så som man alltid gjort hos oss helgen innan skolan börjar. Vet ni, det allra allra bästa just nu, en av mina systrar, Dis, hon flyttar hit i höst, ska börjar plugga här. Så hääärligt, jag har nån att konsultera som barnvakt och framförallt Dis har nån här. Nån som hon litar på. Så skönt.

Jag träffade min favoritbarnvakt på Hemköp idag, hon såg så glad ut. Vi pratade en stund och vips satt hon på min altan med en kopp the i handen och vi pratade existentiella frågor. Såå härligt.
Ja hon har blivit så stor, så levande, så klok men också så sårbar. Ja nu har jag flera dagar inbokade då hon ska vakta smågosena. FÖr jag har gjort nått jag inte vet hur bra det är, men gjirt är gjort.
Jag har tackat ja till att hålla ett par föreläsningar i höst, jag kunde inte säga nej. jag älskar det verkligen. Nervöst men samtidigt så skoj. hehe

NEj n u borde jag sova, för att vara lite utvilad i morgon. Vi måste hinna baka lite också.
Dvs stöka till i det nystädade köket. Dum man är som städar före man bakar med en 22mån och en 4 åring.....

KRamar
// sara

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lycka till imorgon!

Halkade in av en slump på din blogg för ett tag sedan.Följer den nu varje dag. Många tårar har fallit när jag läst de mest fruktansvärda hemska som hänt dig och din familj.Jag beundrar din styrka och ork!!Många kramar Lotta

2008-08-12 @ 23:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0