Min "handväska"

Som lite skoj, inspirerad av Hillevi så får ni nu veta vad jag har i min handväska, eller jag äger egentligen ingen handväska, jag har en väska som fungerar som skötväska, huvudkudde och/eller datorväska beroende på situation. Denna brukar få följa med var vi än går, men finns det risk för spill mm för både Hilja och Lukas så blir det min svart-gröna haglöfsrygga som säkert är 14år gammal men är min käraste ägodel. Haha


Hur ser din väska ut?
Röd och svart axelremsväska,
image8


Vad innehåller din väska?
Haha, jag började gräva i min väska och insåg att jag borde städa den.....
  • 6st blöjor, 2 var till Hilja, Hävvan och Elias
  • 2 st handdukar (en som skötunderlägg och en som används till annat)
  • Tvål som inte ger utslag
  • En liten flaska handsprit (man vet aldrig när man kan behöva den)
  • Tvättlappar
  • Pappershanddukar
  • Våtservetter
  • Nappflaska
  • Vällingpulver, lagom till en flaska välling åt Hilja
  • En vattenflaska
  • Handkräm från Lush (till mamman)
  • Inotyolsalva till röda små barnrumpor
  • Weledas kräm för nariga kinder
  • Amningsnappar
  • En body, ett par byxor, strumpor till vardera tvilling, samt en övertröja
  • Papper om allergier
  • Div papper om barnen, vagnen, från bvc mm
  • En mapp med jobbrelaterade papper
  • En mapp papper med föreläsningsunderlag
  • Nycklar
  • Mobil
  • Vantar till mig
  • En svart almanacka
  • Telefonbok
  • Kort på barnen och fredrik
  • Plånbok
  • Allergimediciner till Hilja
  • USB-minne (undra vad det innehåller)
  • 4 st plastpåsar i olika storlek
  • En liten låda med kex, rån som kan användas som muta
  • Två paket russin
  • Ett tetrapack med ersättning
  • Cd-skivor som hör till datorn
  • Blandade datorprylar
  • Mp3 spelare
  • Tre pixiböcker
  • 7 pennor, samtliga är reklampennor från nått läkemedelsföretag eller liknande
  • 11 postitlappar med komihåg notiser
  • 3 gamla handlingslistor
  • 23 kvitton
  • 10 stenar
  • 5 st Platshandskar (snodda från jobbet)
  • ett munskydd som man kan använda om man behöver göra hjärt- och lungräddning.....(sitter visserligen på nyckelknippan)
  • Ett paket tamponger
  • Näsdukar
  • Passerkortet till jobbet
  • Hänglås
  • 2st mjuka grönrosa drakar
  • En leksaksbil i plast
  • 3 st dumlekolapapper
  • 1 påse djungelvrål (mums....!)
  • Två skruvmejslar (används till vagnen ibland)
  • Ett paket med hårsnoddar
  • Ett paket med hårnålar
  • Blandade bra-till-ha piller som alvedon, ipren, allergitabletter mm
  • Ett par trasiga hörlurar till mp3 spelaren. Samt.....
  • En trasig nätverkssladd
Vad säger väskan och innehållet om dig?
Haha ja ni,
Att den egentligen är fylld av en massa bra-till-ha prylar
Att jag är småbarnsförälder
Att jag är utrustad för både kräkningar och bajsläckage
Att jag ALDRIG städar min väska
Att jag har varit en mycket upptagen människa som nu mer endast skriver dagistider i min almanacka
Att jag är hypokondriker och bakterienörd
Att jag ammar
Att mitt liv finns i väskan
Att väskan har använts som datorväska innan men nu övergått till skötväska
Att jag mutar mina barn med russin och kex
Att jag jobbar i sjukvården
Att Hilja är allergiker
Att jag ÄLSKAR djungelvrål
Att min väska är KNÖKFULL!!!!
Att jag borde ägna mig åt nått annat än att läsa folks bloggar en söndag då solen skiner och man kan gå runt i t-shirt. :D

Just det, tack för fina kommentarer!
Ja ni som läser, skriv själva vad ni har i era väskor, det är alltid skoj att läsa.
Massa kramar från Sara

Kommentarer
Postat av: Jenny

jaha du.. har också en skötväska. Min innehåller.
Blöjor X antal st.
Tvättlappar
Kläder att byta fall lilltjejen kräker ner sig
Nappflaska
Dosbehåller för erstättning, inkl. ersättning.
Nappar
3 bitleksaker
Skötunderlägg
Plånbok
Försvarets hudsalva
Nässpray
Nycklar till huset o bilen
Rabattkuponger (som på blöjor m.m.)
Läppglans?? Används ALDRIG!!
Mobil

Det är nog allt min innehåller. Inte sååå jätte mycket.

2008-04-21 @ 07:26:17
URL: http://jennytussan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0