Livet är inte bara handväskor

Nej livet är bara inte som att lista vad man har i handväskan, det är skit tungt. Både min och Fredriks födelsedagar närmar sig med stormsteg, det gör så förbannat ont att bara tänka tanken på födelsedag, glädje, tårta och annat som hör tilll.
Nånstans förtränger jag allt, jag skjuter det på hög, tror fortfarande att han ska komme inklivande genom sovrumsdörren en morgon, men han gör det aldrig.
Förbannat....

Jag insåg att det var länge sen jag skrev nått om matvägran och sorgsna barn. Ja det är staus quo, Lukas äter ibland, vissa dagar, men andra dagar så vägrar han. Det får som konsekvens att Hilja inte heller vill äta, hon  säger: nääe inte äta sen åker tallriken och maten i golvet. På dagis går det bättre, där är de inte tillsammans, så där äter Hilja. Men inte Lukas, han blänger bara, drar sig undan kompisarna, sitter helst ute i sandlådan, gräver, gräver och gräver. Eller om han nu måste inne, med pennor och papper, ritar otaliga bilder på familjen, Fredrik städigt sittande på ett moln. Han är mest arg, ja hur mycket jag än förklarar att jag inte kan få pappa tillbaka är han arg.
Jag har pratat med BUP, de säger: ja så är det, han mår för bra för att vi ska ta hand om honom...
Tack för den kära vänner.

Så nu har jag börjat leta efter annat, efter nån som kan hjälpa oss. För så här ska det inte vara. Han ska inte må så dåligt. Ja för jag gör så gott jag kan, men räcker som vanligt aldrig till för min stora pojk, dagis, ja de är så fantastiska som ett dagis bara kan vara. Men nu måste det hända nått, vi måste lösa problemet, helst igår. BUP har väl aldrig varit speciellt bra, sorry vänner men ni har en annan inrikting, ni har ett annat fokus.Det passar inte mig och min grabb.
Funderar bara på vad som blir bra, vad som passar. FÖR det är mycket som ska passa.

JAg längar häcken av mig, vi åker upp till Dalarö, till barnens farmor och farfar på torsdag. Trots att jag egentligen inte vill, för allt där påminner så mycket om Fredrik, hans gamla rum, hans saker, hans båt osv. Men nu längtar jag faktiskt, Lukas ser fram emot det (han ska simma i havet har han sagt, men det får han inte), jag ser fram emot att få en hjälpande hand men framförallt få byta miljö, se andra väggar.

Jag vet inte vilken värld jag har levt i MEN jag har nog insett att det är vår nu, för häggen har slagit ut. Kan ni fatta, det är vååååååår!

Trötta kramar från Sara

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej!
Nu har jag precis läst igenom hela din blogg (hittade hit via Hillevis länk om handväskan, den var verkligen otrolig...). Jobbar natt och jag kunde bara inte sluta läsa.
Din blogg berörde verkligen. Jag har inte en aning om vad går du igenom egentligen, eftersom jag varit med om något liknande ens. Småbarn har jag i alla fall, och att du fixar 4 stycken är imponerande. Jag hoppas bara att du får kraft att orka vidare och att du ska få sova mera (det brukar hjälpa lite för en sliten småbarnsmamma).
Kram

2008-04-22 @ 02:33:47
Postat av: Ina

Halkade in på sin sida via Hillevi, och fastnade här helt.

Jag har nu suttit i över en timma och gråtit mig igenom din blogg från första inlägget till det senaste.

Båda mina pojkar har varit kolikbarn och trots att vi har varit två hemma som tagit hand om ett barn i taget (det är 5 års ålderskillnad mellan dem), så har det ändå varit otroligt slitigt.
Vår bästa investering var helt klart en elektronisk babygunga från Fischer price. Den var helt otrolig eftersom den både gungade, spelade olika sövande ljud och hade som ett akvarium med färger och ljus som lyste ovanför i mobilen. Gungan var det enda stället att lägga bebisen där han höll sig någorlunda nöjd, och jag fick en chans att vila min onda rygg. Den var värd varenda krona, och när vi inte längre behövde den så sålde vi den vidare till blivande tvillingföräldrar som garanterat har haft mycket nytta av den också.

Din blogg berörde mig verkligen otroligt mycket.
Inatt skrek vår yngsta son en bra stund och min man och jag blev så arga på varandra tillslut att jag sov på soffan. Dina ord gav mig verkligen perspektiv på tillvaron, för jag kan inte tänka mig hur livet skulle vara utan honom.

Jag önskar dig styrka och sömn, och hoppas att koliken snart går över.

2008-04-22 @ 12:38:52
URL: http://inasinsikter.blogspot.com
Postat av: Lenox

Kanske kan du få hjälp till Lukas via förskolan. En del har förskolepsykologer eller barnterapeuter knutna till sig. Det ser ganska olika ut från kommun till kommun, men de SKA kunna erbjuda kurator och psykolog.

varma tankar sänder jag.

2008-04-22 @ 22:00:25
URL: http://paforskolan.blogspot.com
Postat av: Emma

Hej!

Hittade också in här via Hillevi. Och har också berörts mycket av din blogg! Jag känner ju inte dig men jag ville bara säga att kärleken till dina barn märks på bloggen! Och såklart till din man. Det märks verkligen att du gör allt för dina barn.

Tack för att du delar med dig av ditt liv.

Kram!

2008-04-22 @ 23:26:03
URL: http://expeditiona.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0