En mammas värsta mardröm

Lilla lilla Engla, jag sitter här och störtbölar, önskar att mina armar nådde till dig, om bara allt kunde bli bra igen. Jag tycker det är SÅ JÄVLA VIDRIGT att jag inte vet var jag ska göra av mig själv.
Fy faaan, en mammas värsta mardröm, att gå runt i flera dagar och inte veta, ovetskapen, det där hoppet om att hon kanske kommer tillbaka är det värsta.
Ja det kanske låter makabert, men ibland är det skönt när olyckor går snabbt, när folk dör pang på sådär. Bättre än ovissheten, bättre än det där hoppet om att hon/han kanske lever.

Mina tankar går till Englas föräldrar, hennes andra närstående, vänner och bekanta.

Ja, återigen har det bevisats för mig, världen är grym, världen är orättvis och GUD finns inte. Jag har sedan barnsben haft en stark gudstro, men den har börjat svalna, den är snart borta. Det finns ingen logik min kära gud, det finns ingen rättvsa, det finns ingen som helst mening med att en 10årig flicka dör, med att en nu mera 4barns far blir ihjälkörd utan att ens få veta eller träffa sina två yngsta barn,  att människor misshandlas och våldtas. Att föräldrar misshandlar sina barn, att så många barn går runt med så ont i magenför att de aldrig kan vara riktigt säkra.  VARFÖR????
Jag menar, kära gode gud, hur mkt jag än önskar att du finns, hur mycket jag än önskar att jag kunde se att du håller mig i handen och lyssnar på mig och mina böner så nej, nu går det inte längre. Det handlar inte om att trösta, det handlar om mening och rättvisa. Det handlar om att faktiskt visa nån slags hänsyn....
detta är INTE hänsyn

Ja som ni märker, det tar mig hårt, mina grundvalar måste omprövas, min stabila grund min gudstro är sönderskakad. Men endå, jag kan inte släppa min Gud, för utan honom har jag INGEN att få tröst av, utan honom står jag alldeles själv mot världen och det orkar jag inte. Så min kära följeslagare, min älskade gud, du är trots allt min vän. Jag kan inte skylla allt på dig.....
Sara, du måste behandla andra som du själv vill bli behandlad, ingen människa eller så kan göra allt, men man kan alltid göra något.

Så, dagens budskap:
Gör nått, ta ansvar, visa ert missnöje, LYSSNA på era barn, se era barn och framförallt, är det någon som mår dåligt, någon som behöver hjälp, tveka inte. Det är INTE fult att hjälpa 

// En omskakad och uppriven Sara    

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ditt inlägg griper en... får en att börja tänka... men håller med dig världen e sjuk idag!

2008-04-14 @ 08:42:04
URL: http://blommis86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0