helg

Så skönt med lördag, få vakna i lugn och ro utan att stressa iväg till dagis och sen till jobbet. Ja idag fick jag i honom ett par köttbullar (de skulle legat på smörgåsen men han åt dem utan). En liten liten liten seger. Jag vet inte om det hjälper men jag försöker fråga honom varje dag vad han vill äta till mat, idag blängde han bara med svarta ögon och sa: inget, mat är dumt, jag vill ha tårta.....
Så jag vet inte längre

Jag har fått två kommentarer de senaste dagarna på mitt förra inlägg som har fått mig att börja tänka, dels hittade jag i gömmorna här hemma boken "en stor och en liten är borta" som ajg fick tips om, jag har läst den innan men började plöja igenom den. Kom fem sidor innan tårarna sprutade.
JAg insåg då att jag måste få hjälp med Lukas, jag måste, måste, måste för Fredriks skull. Han skulle ha gjort det för mig. Jag kan inte gå runt här och tro att alla mina points i medicin och pediatrik kan hjälpa. Nej nej nej nej FEEEEL
jag måste ta honom till någon som har kompetens......
NU!!!

Så jag ska på måndag ringa, jag ska ta mig en dags ledigt och faktiskt försöka umgås med bara lukas och se hur det går. Ja hoppas att de har tid, för jag vet ju hur det är. nej vi har inte tid, han skär sig inte....
eeeeh näe men han är en fara för sig själv och för andra.

Kan nån förklara för mig hur jag kan ha glömt bort honom i all min sor, det är ju klart som korvspa att han också behöver hjälp, inte som samtalshjälp kanske, inte den hjälp jag får varje vecka utan snarare en hjälp anpassad för honom. Varför glömmer jag honom? Varför försummar jag mina barn?Jag menar, det kommer inte bli bättre i vår sen.....

Åååh dumma dumma dumma klantiga Sara!   

Kommentarer
Postat av: Jenny Svenson

Vännen, du är inte alls dum och en hemskt mamma, jag tror att alla skulle reagerat på samma sätt i en sån här situation. Jag blir glad av att du ska ringa ang hjälp till lillpojken, han behöver det men STÅ PÅ DIG! Han om nån behöver hjälp nu, inte sen, dom måste ha tid för er! Så är det bara, annars kan man alltid dra klassikern om att ringa Aftonbladet, dom är väl alltid ute efter en bra headline? ;)

2007-10-21 @ 00:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0