Tankar i kvällsolen

Solen har lyst på mig idag, på barnen och på mamma.
Vi har varit och badat, precis som en alldeles vanlig familj, utan pappa.
Överallt gör hans sig påmind, tillf ruksot, lunch, middag, natten, kvällen i badet och på landet. ggaaaaah!
Sluta, börja lev din förbannade skit!

Jag har funderat på musik, jag kommer inte nån vart alls. Jag vill ha en hel timma eller sju med musik. Ja det beror väl iof på om jag får Joanna att sjunga. Orkar hon så blir det kanske enklare eller?
Om jag kan bestämma míg för vad jag vill att hon ska sjunga... I don't know how to love him, eller Ängeln i rummet, eller nått helt annat...
Ååååh älskade Fredrik, du fina du underbara du älskade du vackra du starka du fina..... hur ska jag någonsin kunna bli den mamma för våra barn som de behöver, hur ska jag någonsin klara av att vara å god som du någonsin var...

Jag känner mig tjatig och ensam. men så är fallet, jag behöver få prata och skriva av mig. JAg behöver få ventliera...
Lukas, min stora pojke, så lik Fredrik, de lockiga håret, sättet att gå och fredriks sätt. Ja ibland gör det ont att se på honom, ständigt påminnas om Fredrik. Fast sen, det kommer vara en trygghet, ett sätt att påminnas hur han såg ut. Jag är glad att mina barn inte fått se sin pappa efter krocken, inte fått se hur han såg ut, så illa slagen, så illa tilltygad och så sjuk. Åååååh de är så små och så ensama. Vad händer om jag dör?????
Nej Sara inte tänka så, inte tänka så, det händer inte........

Lukas hoppade på grannens studsmatta idag, han såg ut som om nån tagit ned månen åt honom, hoppade och hopppade.
Han tittade på mig med sina gröna ögon och sa:
Mamma jag ska hopppa så högt att jag ser pappa, jag ska hoppa och hämta honom åt dig. Så du inte gråter mera...
och stora tårar rullar ned för min kind......

Vi är en natt med en tyst minut
en turkisk film med lyckligt slut
Vi är en båt som slipper kryss
en punkt på din hals jag aldrig kysst

du och jag
är vi ett annat slag
är vi ett undantag
du och jag?

Vi är ett virus i en statistik
en sensation utan publik
Vi är ett tåg utan nån räls
som åker liksom hur som helst 

 du och jag
är vi ett annat slag
är vi ett undantag
du och jag?

var inte misstänksam
för vi kan nåt som ingen kan
ibland så når man ända fram

du och jag
är vi ett annat slag
är vi ett undantag
du och jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0