tystnad

Ja det var längesen jag skrev, orken tryter. Eller snarare sorgen äter upp mig innifrån, ständigt detta tunga svarta i bröstet. Ja om nån röntgade mig skulle de se en stor svart klum i bröstet...... usch!
Sen ringer klockan i bakhuvudet....... barnen, barnen, du får inte Sara, du måste för barnen...

JAg har funderat mkt på jul de senaste dagarna, jag kommer varken fram eller bak, vet varken ut eller in.
Jag frågade Lukas vad han ville, just nu känns det som att julen är till för dem, jag klarar mig utan jul...
Han tittade på mig och sa:
- Men mamma jag vill fira jul med dig och Hilja!
S: Ja det får du oavsett vad vi gör...
L: men då vill jag vara på dagis....
M: älskade lilla barn, åååh vad jag önskar att vi kunde fira jul med alla barnen på dagis...
L: varför går inte det??
M. för att alla andra är hemma hos sig, eller hos sin farmor eller morfar
L: men jag vill vara både hos farmor och mormor på en gång...
Han har rätt, precis som fler av er, det som egentligen vore det bästa vore att bjuda hit Fredriks föräldrar och mina föräldrar och alla syskon. Det blir TRÅNGT, jag lovar, alla kommer få sova PÅ varandra, men det kanske är det bästa endå. Eller vad tror ni??
Jag kanske ska introducera idéen, jag vet inte vad mamma säger, jag menar de har ju fortfarande Anna och Eliot hemma, men de är ju stora...
JA det vore skoj att få träffa Anna lite, det var så länge sen, min lilla lilla lillasyster. Jag kanske tom kan få henne att stanna ett par dagar extra och rå om henne...

Vet ni, idag är första dagen sen den 7juli som jag njuter av ensamheten här hemma.

Jag får ofta frågan, finns det nått vi kan göra för dig för att hedra Fredrik. Ja det som ni kan göra, som han skulle bli glad av är dels, ta er tid med era barn, njut av en ledig dag tillsammans, strunt ai tid och rum bara njut. Det är nått jag önskar att vi hade gjort lite mer om jag ska vara ärlig.
Sen, förstårr, ge blod, det är gratis, enkelt och man gör en så otroligt bra grej. Ja här är det som vaaanligt blodbrist, det lär bli värre till jul, så snälla, gör en god gärning, ge blod.......

Massor av kramar från en trött Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0